اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی گچساران خبر داد:

تعطیلی یک خانه ترک اعتیاد در گچساران

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی گچساران از تعطیلی یک خانه ترک اعتیاد در این شهرستان به دلیل رعایت نکردن استانداردهای لازم خبر داد.

تعطیلی یک خانه ترک اعتیاد در گچساران
احمد قریب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: در سه ماهه اخیر 150 نفر از معتادان بهبود یافته زیر پوشش بهزیستی گچساران برای یادگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران معرفی شده‌اند.
رئیس اداره بهزیستی گچساران ابراز داشت: در راستای حمایت از معتادان بهبودیافته زیر پوشش بهزیستی این شهرستان، 50 نفر از این معتادان در سامانه کارآفرینی برای ایجاد اشتغال ثبت‌نام شده‌اند.
قریب ادامه داد: برای بهره‌مندی معتادان بهبود یافته از مزایای مسکن مهر و حل مشکل مسکن آنان، اطلاعات افزون بر 50 نفر از معتادان بهبود یافته در بانک اطلاعاتی بهزیستی به ثبت رسیده است.
وی بیان داشت: در گچساران چهار خانه بهبودی و ترک اعتیاد و سه مرکز ترک اعتیاد زیر نظر اداره بهزیستی فعالیت دارند.
قریب با اشاره به بازرسی‌های مستمر اداره بهزیستی گچساران از این مراکز ابراز داشت: یکی از خانه‌های بهبودی در گچساران به‌دلیل عدم رعایت استانداردهای پذیرش تعطیل شد.
وی عنوان داشت: درمان اعتیاد با توجه به دیدگاه هر معتاد متفاوت است، عده‌ای در مراکز و خانه‌های بهبودی می‌توانند اعتیاد خود را ترک کنند و عده‌ای دیگر که قادر به بستری شدن نیستند، می‌توانند در کلینیک‌های ترک اعتیاد تحت درمان قرار گیرند.
این مقام مسئول در گچساران خاطرنشان کرد: ایران اسلامی یکی از کهن‌ترین سرزمین‌هایی است که اندیشه‌ها و باورهای انسان‌دوستی و نیکوکاری و دستگیری از مردم نیازمند در آن بر پایه اعتقادات دینی و ارزش‌های فرهنگی بنا شده است.
قریب افزود: حمایت از انسان‌های ستمدیده و ناتوان شالوده و عرف و عادت کارکردهای رسمی نهادهای مردمی و عمومی بوده و اسلام به‌عنوان یک دین کامل بیش از سایر ادیان به جنبه‌های رفاه اجتماعی توجه دارد.
رئیس اداره بهزیستی گچساران با بیان اینکه دین اسلام در زمینه حمایت از انسان‌ها قوانین و مقررات صریحی برای تأمین زندگی مستمندان، بیماران، پیران، یتیمان، در راه ماندگان و سایر کسانی‌که به‌نحوی محتاج و نیازمند هستند ارائه کرده است، عنوان داشت: این اداره به بالغ بر 2 هزار و 700 خانوار مددجو خدمات‌رسانی دارد.
قریب تصریح کرد: اداره بهزیستی گچساران خدمات خود را در واحدهای مختلف از جمله واحد اجتماعی، امور اجتماعی و حمایتی، مشارکت‌ها، توانبخشی، پیشگیری، اشتغال و مسکن به مددجویان زیر پوشش  ارائه می‌کند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول