اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به زودی صورت می‌گیرد؛

توزیع شربت تریاک در مراکز دولتی ترک اعتیاد فارس

خبرگزاری فارس: رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: به زودی شربت تریاک در مراکز دولتی ترک اعتیاد توزیع می‌شود.

توزیع شربت تریاک در مراکز دولتی ترک اعتیاد فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز اسدالله اسدی صبح امروز در هشتمین جلسه کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی این شورا که با حضور رئیس دفتر پیشگیری و درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، با بیان اینکه به زودی شربت تریاک در مراکز دولتی ترک اعتیاد توزیع می‌شود، اظهار داشت: به زودی شربت تریاک در مراکز دولتی ترک اعتیاد توزیع می‌شود و سپس در اختیار سایر مراکز درمانی ترک اعتیاد قرار می‌گیرد.
وی در ادامه با بیان اینکه دسترسی به خدمات درمانی ارزان رویکرد شورای هماهنگی با مبارزه با مواد مخدر در حوزه درمان است، اضافه کرد: پیرو ماده 15 و 16 اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر توسعه مراکز درمان اعتیاد و تسریع در راه‌اندازی مراکز جدید اقامتی درمان اعتیاد در اولویت فعالیت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس قرار گرفته که در همین راستا دسترسی به خدمات درمانی ارزان رویکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در حوزه درمان است.
وی در ادامه با توجه به ضرورت پژوهش و تحقیقات در امر مبارزه با اعتیاد، خواستار تاسیس مرکز پژوهشی درمان در دانشگاه‌های علوم پزشکی شد و ابراز داشت: این مرکز پژوهشی با حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و دانشگاه‌های علوم پزشکی در قالب تفاهم‌نامه‌ای مشترک راه‌اندازی می‌شود.
رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس در بخش دیگری از سخنان خود از شهرداری شیراز خواست تا فرهنگسرایی را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی این شهر قرار دهد که برنامه‌های آموزشی ویژه اعتیاد در آنجا برگزار شود.
اسدی همچنین با اشاره به نقش تاثیرگذار ورزش در ادامه درمان معتادان بهبود یافته خواستار همکاری سازمان تربیت بدنی با دانشگاه علوم پزشکی شد و اضافه کرد: در صورتی که تربیت بدنی سالنی را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار دهد معتادان بهبود یافته می‌توانند برای ادامه درمان خود از این ظرفیت بهره ببرند.
در ادامه رئیس دفتر پیشگیری و درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز طی سخنانی با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در فارس که به عنوان استان پیشتاز در امر ارائه خدمات درمانی مطرح است، از برگزاری دوره آموزشی برای روانشناسان مراکز ترک اعتیاد خبر داد و گفت: اجرای دوره‌های آموزشی ماتریکس (دوره‌های آموزشی برای روان درمانی شدید معتادان به شیشه) منوط به ابلاغ پروتکل جدید درمان روانگردهاست.
محمد جعفری همچنین خواستار راه‌اندازی درمان با شربت تریاک در فارس شد.
وی در ادامه با اشاره به مشکلات اردوگاه اجباری ترک اعتیاد زیتون گفت: یکی از مشکلات اردوگاه اجباری ترک اعتیاد زیتون این است که در این اردوگاه درمان انجام نمی‌شود در حالی که حکم قضایی افراد دستگیر شده دستور به درمان است و تنها به منظور اقامت نیست.
در پایان این جلسه گزارش عملکرد دستگاه‌های مختلف عنوان شد که بر اساس این گزارش در حال حاضر 12 هزار نفر با درمان نگهدارنده با متادون وجود دارند و در سال‌ جاری 9 هزار نفر نیز در فارس سم‌زدایی شده‌اند ضمن اینکه تاکنون 22 هزار نفر ساعت روان درمانی فردی و گروهی در مراکز درمانی دولتی و خصوصی به مددجویان ارائه شده است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول