اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در چهارمحال و بختیاری

ثبت‌نام کاندیداها با حضور هیئت نظارت صورت می‎گیرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور سیاسی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: برای نخستین بار ثبت‌نام نامزدهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان هیئت نظارت صورت می‌گیرد.

ثبت‌نام کاندیداها با حضور هیئت نظارت صورت می‎گیرد
مجتبی نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری یک انتخابات سالم با حضور مشارکت حداکثری مردم در سطح این استان اندیشیده شده است که پیش‌بینی می‎شود انتخابات امسال بسیار پرشورتر از سایر انتخابات در سال‌های گذشته باشد.
وی با بیان اینکه در این استان چهار فرمانداری شهرکرد، بروجن، اردل، لردگان به عنوان مرکز حوزه‌های انتخابیه کار ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی را انجام می‌دهند.
نوروزی گفت: همچنین فرمانداری شهرستان‌های کیار، کوهرنگ و فارسان به عنوان مراکز فرعی حوزه انتخابیه در سطح استان چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شوند، که کار ثبت نام در این حوزه‌های فرعی از طریق فرمانداری‌ اردل انجام می‌شود.
مدیرکل دفتر امور سیاسی استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در خارج از استان می‌توانند برای ثبت نام به ستاد انتخابات وزارت کشور مراجعه کنند و داوطلبان در خارج از کشور نیز باید به سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها و نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج برای ثبت نام انتخابات مراجعه کنند. 
وی با اشاره به ویژگی‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و وجود قوانین مناسب و محکم در برگزاری انتخابات در میهن اسلامی، گفت: امروزه قانون اساسی جمهوری اسلامی و سایر قوانین منشعب از آن، مبنا و الگوی فعالیت دیگر کشورهای منطقه و جهان قرار گرفته و در این راستا نیز قانون انتخابات با دارا بودن 10 فصل و 94 ماده یکی از جامع‌ترین و بی‌نقص‌ترین قوانین انتخاباتی دنیا است.
نوروزی با تاکید بر لزوم مشارکت و همکاری تمام‌جانبه تمام دستگاه‌های اجرایی استان در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات گفت: بر اساس ماده 11 قانون انتخابات، تمام دستگاه‌ها مکلف به در اختیار گذاشتن امکانات و توان کاری خود، بر حسب اعلام نیاز ستاد انتخابات این استان، هستند و در این مورد نیز رسانه‌ها باید در اطلاع‌رسانی و فعال کردن ظرفیت‌های مردمی مشارکت تمام‌جانبه داشته باشند.
مدیرکل دفتر امور سیاسی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: مجلس شورای اسلامی نهاد قانونی در جامعه اسلامی است و جایگاه مهمی در ایجاد مناسبات سیاسی و اجتماعی بین‌المللی دارد.
استان چهارمحال و بختیاری چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول