اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی:

انتخابات مجلس در 12 حوزه در استان مرکزی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی گفت: نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در 12 حوزه اصلی و فرعی استان برگزار می‌شود.

انتخابات مجلس در 12 حوزه در استان مرکزی برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام رضا نوراللهی در نشست مشترک هیئت‌های اجرایی انتخابات، فرمانداران، هیئت‌های نظارت و رئیس دادگستری استان مرکزی اظهار کرد: از این تعداد شش حوزه اصلی و شش حوزه فرعی هستند که در مجموع هفت نماینده را راهی مجلس شورای اسلامی می‌کنند.
وی تصریح کرد: در سطح کشور 207 حوزه اصلی وجود دارد که سهم استان مرکزی شش حوزه است.
سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی ادامه داد: در کشور 31 ستاد انتخاباتی تشکیل شده است که تا روز یکشنبه 461 نفر در سطح کشور برای انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 21 نفر زن و مابقی مرد هستند.
نوراللهی افزود: بیشترین افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند با 61 نفر مربوط به تهران و 31 نفر مربوط به خراسان رضوی است و کم‌ترین افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند مربوط به خراسان جنوبی، هرمزگان و قم هرکدام سه نفر بوده است.
سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی با اشاره به سطح تحصیلات نامزدهای انتخابات اظهار کرد: از مجموع افراد ثبت‌نام کرده 68 نفر دارای تحصیلات دکتری، 311 نفر کارشناسی ارشد، 69 نفر کارشناسی ( دارای شرایط خاص) و هفت نفر معادل حوزوی هستند.
به گفته وی پیش‌بینی می‌شود در این دوره از انتخابات شاهد حضور افراد متنوع از نظر تخصص و تعهد در کشور باشیم.
سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی با تاکید بر اینکه انتخابات مظهر توانایی و اقتدار ملی کشور است، خاطر‌نشان کرد: فضای انتخابات باید فضایی آرام و بدون تنش باشد که در حال حاضر این فضا در استان فراهم است.
نوراللهی ادامه داد: هم‌اکنون در برخی از شهرهای استان معتمدین انتخاب و تاییدیه آنها اخذ شده است که می‌طلبد مابقی شهرها نیز نسبت به معرفی معتمدین انتخابات اقدام کنند.
وی با اشاره به لزوم توجه به قوانین انتخاباتی گفت: محور تمام حرکت‌ها در طول زمان انتخابات باید قانون انتخابات باشد و هیئت‌های نظارت و اجرایی باید قانون را به عنوان دستورالعمل مدنظر قرار دهند.
سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی تاکید کرد: عوامل برگزاری انتخابات حق حمایت و پشتیبانی از فرد خاصی را ندارد.
انتهای پیام/ج20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول