اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای تمامی نابینایان استان اصفهان

50 کتابخانه به بخش کتاب‌های گویا مجهز می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: 50 کتابخانه در استان اصفهان به بخش کتاب‌های گویا مجهز می‌شوند

50 کتابخانه به بخش کتاب‌های گویا مجهز می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان، غلام‌رضا یاوری با بیان اینکه توجه به مطالبات جامعه تحت پوشش بهزیستی باید به طور جدی‌تر پیگیری شود، بیان داشت: با توجه به اینکه بیشتر کتابخانه‌های استان برای استفاده معلولان مناسب‌سازی شده است، ادامه این روند به منظور بهره‌مندی معلولان از تمامی فضاهای کتابخانه‌های عمومی در حال انجام است.
وی با اشاره به وجود ظرفیت‌ها و فضاهای بالقوه سازمان‌ها و دستگاه‌های استان اصفهان تاکید کرد: اتصال این امکانات به همدیگر برای بهره‌مندی مردم، یکی از اهداف کتابخانه‌ها است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان اضافه کرد: سازمان بهزیستی فهرستی از مکان‌های شهری و روستایی که قابلیت ارائه خدمات کتابخانه‌ای دارند به اداره کل کتابخانه‌ها معرفی کند تا پس از بررسی‌های کارشناسی، کتابخانه‌هایی به صورت مشارکتی جهت ارائه خدمات به عموم جامعه هدف بهزیستی ایجاد کنیم.
وی با اشاره به راه‌اندازی کتابخانه‌های گویا با حدود 690 عنوان کتاب در کتابخانه‌های مرکزی شهرستان‌های استان اصفهان ادامه داد: در قدم نخست و تا پایان امسال 50 کتابخانه استان به بخش کتاب‌های گویا مجهز می‌شوند تا تمامی نابینایان در سطح استان بتوانند از این امکان استفاده کنند.
یاوری تصریح کرد: آماده انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در زمینه‌های مختلف با بهزیستی استان هستیم که یکی از بندهای آن عضویت تمامی جامعه تحت پوشش بهزیستی، پرسنل و خانواده‌های آنان در کتابخانه‌های عمومی استان است.
وی برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی ویژه نابینایان و پیگیری مقدمات راه‌اندازی کتابخانه ویژه ناشنوایان را از اقدامات اداره کل کتابخانه‌ها در این حوزه عنوان کرد و اظهار داشت: گسترش همکاری میان اداره کل کتابخانه و بهزیستی استان اصفهان گامی در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و به دنبال آن کاهش آسیب‌های اجتماعی است.
به گزارش فارس در ادامه مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه سازمان بهزیستی در حال حاضر هدف بسیار گسترده‌ای دارد، اظهار داشت: حضور 3هزار و 700 دانش‌آموز یتیم، 7هزار دانش‌آموز معلول و بیش از 10هزار دانشجوی یتیم یا معلول تحت پوشش بهزیستی، لزوم گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی از طریق اتصال به سیستم کتابخانه‌های عمومی استان را ایجاب می‌کند.
محمود محمدزاده تصریح کرد: مجموعه بهزیستی آماده هر نوع همکاری در راستای توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی در راستای رفع مشکلات بهزیستی و رفع حاجت علمی افراد تحت پوشش خود است.
وی با اشاره به آمار بالای سالمندان و مهد کودک‌های تحت پوشش بهزیستی در استان گفت: راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در این مراکز یکی از راه‌های گسترش فرهنگ مطالعه مفید در میان این قشر از جامعه است.
این مدیر افزود: خواستار بسترسازی بیشتر اماکن کتابخانه‌ای برای استفاده معلولان هستیم.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول