اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور نهضت سوادآموزی همدان:

استان همدان کمترین بی‌سواد را در سطح کشور دارد

خبرگزاری فارس: مسئول امور نهضت سوادآموزی استان همدان گفت: در استان همدان گروه هدف بین 10 تا 49 سال 97.5 درصد باسواد هستند.

استان همدان کمترین بی‌سواد را در سطح کشور دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، ضیاء‌الدین خورنگ ‌در جلسه هماهنگی واگذاری فعالیت‌های نهضت سوادآموزی به مدارس غیر دولتی اظهار کرد: طبق تفاهمنامه‌ای که بین سازمان آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی انجام شد و با پیگیری‌های صورت گرفته نهضت سوادآموزی نیز در مرکز آموزش و پرورش و ساختار آن در آموزش و پرورش با مجوزهای این سازمان فعالیت کند.
وی با بیان اینکه همه سطوح نهضت سوادآموزی مثل گذشته حفظ شده است، ادامه داد: این کار در راستای برنامه‌ریزی و ساماندهی بهتر انجام پذیرفت.
مسئول امور نهضت سوادآموزی استان همدان به وضعیت سواد اشاره کرد و افزود: در اوایل پیروزی انقلاب درصد باسوادی در کشور 47 درصد بود که استان همدان از نظر باسوادی از میانگین کشور نیز 10.5 درصد کمتر یعنی 37 درصد بود.
وی گفت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی وضعیت سواد در استان همدان بین گروه هدف که 10 تا 48 سال هستند 97.5 درصد است که جزو گروه‌ استان‌هایی هستیم که کمترین بی‌سواد را دارد.
خورنگ این موفقیت را حاصل تلاش آموزشیاران نهضت سوادآموزی برشمرد و ادامه داد: تنها 2.5 درصد از گروه هدف ما بی‌سواد هستند که باید برای باسواد شدن آنها نیز برنامه‌ریزی شود.
وی برنامه‌ریزی، نظارت، ساماندهی، تجزیه و تحلیل آمار و کنترل را از مهمترین کارهای آموزشیاران در دوره آموزشیاری خواند و ابراز کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته هر کس بتواند یک فرد را در گروه هدف با‌سواد کند در مراحل مختلف طبق توافق هزینه‌ای از طرف نهضت به آموزشیار تعلق می‌گیرد که امسال این رقم بالاتر از سال‌های گذشته است.
مسئول امور نهضت سوادآموزی استان همدان به برنامه‌ریزی راهبردی برای توسعه نهضت سوادآموزی اشاره کرد و افزود: باید تدابیری اندیشیده شود که افراد باقیمانده در گروه هدف برای باسواد شدن تشویق شوند.
وی تأکید کرد: باید به این مهم توجه داشت که سواد تنها خواندن و نوشتن نیست بلکه آشنا کردن اولیا با تکنولوژی و علم روز است که باید تقویت شود.
خورنگ به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: این سند حاصل سالها تحقیقات و تلاش دلسوزان نظام آموزشی و فرهنگی کشور است که در آن جایگاه فرهنگیان بسیار بالا تعریف شده است.
وی گفت: زمانی که جایگاه معلم در سطح جامعه تقویت شود دیدگاه مردم آن جامعه نیز نسبت به معلم و تعلیم و تربیت تغییر می‌یابد.
مسئول امور نهضت سوادآموزی استان همدان با اشاره به اینکه فرهنگ بالاترین جایگاه را در جامعه دارد، ابراز کرد: با این سند تحول بنیادین فرصت‌های از دست رفته بازمی‌گردد و نظام آموزشی با محتوای اسلامی و منطبق با فرهنگ ایرانی تدوین می‌شود که تغییرات آن را در آینده آموزش و پرورش شاهد خواهیم بود.
وی در پایان سخنان خود از واگذاری فعالیت‌های نهضت سوادآموزی در سال آینده به مدارس غیر دولتی خبر داد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول