اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال 91 صورت می‌گیرد؛

ریشه‌کنی بی‌سوادی در شهرستان بهار

خبرگزاری فارس: معاون سوادآموزی اداره آموزش و پرورش همدان گفت: تا پایان سال 91 شاهد ریشه‌کنی بی‌سوادی در شهرستان بهار خواهیم بود.

ریشه‌کنی بی‌سوادی در شهرستان بهار
به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، ضیاء‌الدین خورنگ بعد از ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش شهرستان بهار اظهار کرد: آموزش و پرورش در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به صورت عمیق و جدی تأثیرگذار است و ارتقای همه‌جانبه و رشد پایدار را به دنبال دارد.
وی با بیان اینکه تا پایان سال 91 شاهد ریشه‌کنی بی‌سوادی در شهرستان بهار خواهیم بود، افزود: دولت هزینه‌های بسیاری در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی صرف کرده است.
معاون سوادآموزی اداره آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: از آنجا که در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی طرح فرد به فرد قابل اجرا نیست، آموزشیاران باید به صورت طرح منعطف عمل کنند.
وی اظهار کرد: اطلاع‌رسانی درباره تغییرات آموزش و پرورش بسیار ضروری است چرا که تغییر همواره با مقاومت همراه بوده و برای توجیه افراد باید شبکه‌های اطلاع‌رسانی تلاش کنند تا به نتیجه مطلوب برسیم.
رئیس آموزش و پرورش منطقه لالجین نیز افزود: برای اجرای سیستم 6-3-3 در لالجین 30 کلاس درس کم داریم و برای اجرای این سیستم باید فضاهای آموزشی مطلوب باشد چرا که کلاس‌های درس زیر استاندارد موجب کاهش بازده آموزشی می‌شود.
زکریا اسدی در ادامه سخنانش اضافه کرد: اجاره فضای آموزشی که آموزش و پرورش لالجین در اختیار دانشگاه پیام نور قرار داده در دو سال اخیر تمدید نشده و باید دانشگاه این فضا را عودت دهد.
وی تصریح کرد: سیاست دولت مبنی بر سوق دادن 50 درصد دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش است، این در حالی است که زیرساخت‌ها مناسب نبوده و در لاله‌جین هنرستان دخترانه وجود ندارد.
رئیس آموزش و پرورش منطقه لالجین اعلام کرد: در لاله‌جین 50 نفر نیروی جدید نهضتی در سال جاری جذب شده که صد در صد کلاس‌ها را پوشش خواهند داد.
امام جمعه بهار نیز گفت: با توجه به سردسیر بودن منطقه، اقدامات عمرانی باید قبل از بروز سرما انجام گیرد تا مشکلی در شهرستان حاصل نشود.
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عظیمی‌زاده خواستار نظارت دقیق بر پروژه‌های نوسازی مدارس شد و ابراز کرد: نظارت دقیق بر اجرای پروژه‌ها باعث اجرای صحیح کار توسط پیمانکاران خواهد بود.
فرماندار بهار نیز اظهار کرد: اقدامات نوسازی و مدارس استان قابل توجه بوده است اما، با توجه به تنگناهای فضاهای آموزشی در شهرستان بهار، توجه ویژه به این شهرستان ضروری است.
نصرت‌الله گلکارزاده در پایان سخنانش رونمایی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از شاهکارهای این وزارتخانه دانست و افزود: امروزه در جهان تحول زندگی می‌کنیم که آموزش و پرورش نباید از این تحولات بی‌بهره باشد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول