اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

درد دل خبرنگاران با فرماندار طبس

عملکرد مدیران زیر ذره‌بین خبرنگاران قرار دارد

خبرگزاری فارس: جمعی از خبرنگاران طبس با امضای نامه‌ای خطاب به فرماندار این شهرستان، خواستار بهبود تعامل مدیران با خبرنگاران در راستای اطلاع‌رسانی اقدامات و خدمات دولت در منطقه شدند.

عملکرد مدیران زیر ذره‌بین خبرنگاران قرار دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، جمعی از خبرنگاران طبس با امضای نامه‌ای خطاب به عزیز بهزادی فرماندار این شهرستان با عنوان «درد دل خبرنگاران با فرماندار طبس»، خواستار بهبود تعامل وی و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان با خبرنگاران در راستای اطلاع‌رسانی اقدامات و خدمات دولت در منطقه شدند.
در این نامه با اشاره به توصیه‌های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم اطلاع‌رسانی اقدامات و خدمات صورت‌گرفته برای اینکه معاندان تصور نکنند که کاری انجام نشده؛ بر اهمیت و ضرورت اطلاع‌رسانی تأکید شده است.
در بخشی از این نامه که به امضای خبرنگاران روزنامه‌های کیهان، قدس، جمهوری اسلامی، خراسان، اطلاعات، خبرگزاری‌های فارس، مهر، ایرنا و ایسنا، و واحد مرکزی خبر رسیده، آمده است: «به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کارهای بسیار بزرگی در شهرستان طبس انجام شده و اقدامات مهم دیگری نیز در دست اقدام است، اما چرا در این باره اطلاع‌رسانی مطلوبی انجام نمی‌شود؟»
همچنین در این نامه با اشاره به اینکه مدیریت و کار خوب خواست همه مردم است، خاطرنشان شده است: «وظیفه خبرنگاران در مرحله اول انعکاس عملکرد مدیران و خدمات دستگاه‌های اجرایی، و همچنین رضایتمندی مردم است و به همین دلیل چشمان بیدار و گوش‌های تیز خبرنگاران شهرستان طبس عملکرد همه مدیران را در زیر ذره‌بین دارند.»
در بخش دیگری از این نامه خطاب به فرماندار شهرستان طبس تصریح شده است: «علی‌رغم اینکه از سوی خبرنگاران بارها نقیصه عدم تعامل‌تان با رسانه‌ها به شما منتقل شده و حضرتعالی نیز هر دفعه قول بهبود تعامل با خبرنگاران را می‌دهید، اما چه سود که از عمل خبری نیست. اکنون از زمان فعالیت جنابعالی به عنوان فرماندار طبس یک سال می‌گذرد، در این مدت چند نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه طبس داشته‌اید؟ می‌توانیم بگوییم هیچ. وقتی فرماندار یک شهر چنین عمل می‌کند، از مدیران زیردست در سایر دستگاه‌های دولتی چه انتظاری می‌توان داشت؟»
در این نامه همچنین با اشاره به تعهد، تدین و ولایت‌مداری فرماندار طبس و همچنین تعامل مطلوب وی با ائمه جمعه و روحانیان، از عزیز بهزادی درخواست شده است تا ضمن بهبود تعامل با خبرنگاران، از مدیران سایر ادارات و نهادهای دولتی هم بخواهد تا در راستای انعکاس عملکرد و فعالیت‌های ادارات تابعه خود بیش از پیش با خبرنگاران شهرستان ارتباط داشته باشند.
به گزارش خبرگزاری فارس، خبرنگاری که عشق اطلاع‌رسانی سالم به افکار عمومی را در دل دارد، هرگز تحت تأثیر قدرت و ثروت قرار نمی‌گیرد، چراکه خبرنگاران را غیر از اطلاع‌رسانی سالم چیز دیگری سیراب نمی‌سازد.
خبرنگاری یعنی تحمل، یعنی همیشه در حال دویدن، نوشتن، جستجو با یک ضبط صوت، یک دوربین، یک خودکار و یک برگه سفید، و بزرگترین ابزار او یعنی یک جسارت بزرگ و یک دل طوفانی.
خبرنگاری دل پردردی می‌خواهد و سر پر جرأتی، و اگر دل پردرد خبرنگار با موقعیت، پول، مقام، شهرت و... از دست برود، دیگر خبرنگاری معنا ندارد، و اگر خبرنگار و گزارشگر شجاعت و جرأتش را به وادی ترس و زبونی بیاورد، دیگر اثری از او برجای نخواهد ماند.
متأسفانه برخی از مسئولان، خبرنگاران را اشخاصی تصور می‌کنند که به‌دنبال ایجاد مزاحمت برای آن‌ها هستند و برای رفع این مزاحمت باید به نحوی دهان خبرنگاران را بست و قلمشان را اصلاح کرد که در این راستا خودی و غیرخودی کردن رسانه‌ها و خبرنگاران، ممانعت از حضور برخی خبرنگاران در مراکز مختلف، پاسخگویی ناشایسته به سؤالات خبرنگاران و بهره‌برداری از ضعف مالی آن‌ها نمونه‌ای از رفتارهایی است که با خبرنگاران می‌شود.
با این همه، خبرنگاران و اهالی نجیب رسانه، هنوز ایستاده‌اند و اعتقاد دارند که علی‌رغم همه بی‌مهری‌ها و نگاه‌های نامهربان و گاهی توهین‌آمیز، وظیفه اطلاع‌رسانی و بالا بردن آگاهی مردم بر عهده آنهاست و نباید خود را از عرصه مردمی خبرنگاری و روزنامه‌نگاری کنار بکشند.
البته خوشبختانه بیشتر مسئولان شهرستان طبس همواره به موضوع اطلاع‌رسانی اهمیت داده، برای خبرنگاران بها و ارزش قائل بوده و با این قشر زحمتکش تعامل دارند، اما امید آن می‌رود که این تعامل و ارتباط روز به روز بهبود یابد تا به این طریق مردم بهتر در جریان اقدامات و خدمات نهادها و همچنین پاسخ مسئولان به انتقادات مردمی قرار گیرند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول