اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

وقتی که یک بازاریاب به راحتی بر کرسی ‌خبرنگار تکیه می‎زند

خبرگزاری فارس: ‌‌درد آنجایی است که فرقی بین خبرنگار و بازاریاب وجود ندارد، ‌‌درد آن است که ‌‌یک بازاریاب به راحتی بر کرسی یک خبرنگار تکیه می‎زند و از دردها می‎گوید!!!‌

وقتی که یک بازاریاب به راحتی بر کرسی ‌خبرنگار تکیه می‎زند
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، نخستین انتخابات خانه مطبوعات قانونی در گلستان برگزار شد تا خبرنگار و اصحاب رسانه به آینده کمی خوش بین‎تر از امروز باشند.
انتخابات خانه مطبوعات با مشارکت 146 نفر و کاندیداتوری 50 نفر از اصحاب رسانه برگزار شد و تعداد زیاد کاندیداها حکایت از این امر داشت که دموکراسی و رعایت عدالت در این انتخابات به خوبی محقق خواهد شد.
هر چند که حرف و احادیث زیادی در خصوص لابی به میان آمده می‎شد اما این انتخابات با همت مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در سلامت کامل به سرانجام رسید تا علاوه بر صداقت مسئولان، خط بطلانی بر همه حاشیه‎ها و موضع‎گیری عده‎ای مبتنی بر اینکه این خانه مطبوعات دولتی است و سلیقه‎ای اداره می‎شود، بکشد.
در یک فضای آزاد رقابتی و در یک جمع دوستانه خبرنگاران استان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی جمع شدند تا برای چهار سال آینده خود در خانه مطبوعات نماینده انتخاب کنند.
کاندیداها شور و نشاط خاصی داشتند و سعی می‎کردند تا با تبلیغات طرفدار بیشتری را برای اخذ رای به دست آوردند.
اعضای خانه مطبوعات استان یک به یک می‎آمدند و برگ رای اخذ می‎کردند و در جایگاه‎ها می‎نشستند اما تب و تاب در بین کاندیداها موج می‎زند و همه در بیرون از تالار اجتماع کرده بودند و از اهداف خود می‎گفتند و برخی نیز برگه‎هایی را برای معرفی خود و اهدافشان توزیع می‌کردند که در آن اصلی‎ترین اهداف در خصوص پیگیری مسکن، مشکلات فضای باز سیاسی، راه‎اندازی فروشگاه تعاونی و... نوشته بودند و برخی هم اسامی کاندیداهای مورد نظر خود را بر روی کاغذی نوشته بودند و در بین اعضا توزیع می‎کردند و به همکاران خود پیشنهاد می‎کردند که به این‎ها رای دهید.
وقتی همه اعضای خانه مطبوعات حضور پیدا کردند جلسه انتخابات نخستین خانه مطبوعات به طور رسمی شروع شد و بعد از سخنرانی و خیر مقدم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و توصیه به این مسئله که انتخاب شایسته را ملاک قرار دهید جلسه کار خود را شروع کرد.
اهالی رسانه برگه رای در دستانشان بود و به این فکر می‌کردند که شایسته‎ترین‎ها در این اجتماع 50 نفری کاندیداها چه کسانی می‎توانند باشند. ‌
اصحاب رسانه که در طی فراز و نشیب‎های زیاد در این عرصه دل‎های پر درد، از ناملایمت‎ها و ادا نشدن حقشان دارند با خود می‎اندیشیدند آیا انتخابات‌ و استارت خانه مطبوعاتی قانونی می‎تواند مرحمی بر دردهایشان باشد؟ آیا مشکلات صنف مطبوعات استان در اینجا کات خواهد خورد!!!
در این میان 14 کاندیدا‌ اعلام آمادگی کردند و خواستند که بر روی سن حاضر شوند و از خودشان و برنامه‎های پیش‌رو بگویند هر کدام حرف‎های زدند و هرکس به گوشی از مشکلات اشاره کرد در این میان آذری مدیر مسئول گلستان نو به توزیع برگه‎های اشاره کرد که در بین اعضا تقسیم شده و از ائتلاف گروهی گفت و از اینکه شما بالاتر از مسکن باید شخصیت داشته باشید و تا این نباشد هیچ نخواهید داشت!!!
شخصیت واژه غریبی است و همه به آن تاکید دارند اما کسی به آن عمل ندارند، شخصیت چیزی است که شاید اول از همه مدیران مسئول باید آن را برای خبرنگار خود که تمام مشقت رسانه را برعهد دارند و اصلی‎ترین اصحاب رسانه آنها به شمار می‎روند قائل باشند و این گونه نباشد که این قشر قلم به دست و زحمت‎کش بعد از طی مراحلی چون اسبابی به دور انداخته ‎شوند و جای اینکه بعد از چند سال زحمت صادقانه تودیع‌ شوند مورد توهین قرار گیرند.
ائتلاف همیشه و در همه انتخابات وجود داشته است و تنها در حد یک پیشنهاد است ولاغیر خواه فردی به آن عمل می‎کند و خواه نمی‎کند کسی مقید به انجام آن نیست.
اما کسی که برگه رای خبرنگارش را پر می‎کند اوست که اصحاب رسانه را دارای بی‎هویتی می‎کند و نه ائتلاف عده‌ای که بر سر خیلی از اصول با هم موافق هستند.
به هر حال برخی از کاندیداها در چند دقیقه زمان خود جای معرفی خود به این مقوله پرداختند که این ائتلاف برای جامعه خبری درد است و اینکه خبرنگاران شخصیت می‎خواهند اما کسی نبود که در این میان بگوید تا وقتی مدیران مسئول آگهی می‎خواهند نه خبر، هیچ‎گاه آنان شخصیت یک خبرنگار را نخواهند یافت.
شاید این چند نفر و کسان دیگر که ائتلاف را درد می‎دانند هنوز به فضای مطبوعات و آسیب‎های که خبرنگاران را تهدید می‎کنند آشنا نیستند و هنوز نمی‎دانند که درد آنجایی است که فرقی بین خبرنگار و بازاریاب وجود ندارد، درد آن است که زحمت یک خبرنگار با بی‎حرمتی پاسخ داده می‎شود و درد آنجاست که مدیر مسئولان همیشه خود را ذی‎حق می‎دانند و درد آن است که نشریات ما بیشتر به آگهی اهمیت می‎دهند نه قلم خبرنگار و از این روست که یک بازاریاب به راحتی بر کرسی یک خبرنگار تکیه می‎زند و از دردها می‎گوید!!!‌
درد آن است که خبرنگاران ما برای مدیر مسئولانشان آگهی را به هر قیمتی می‎گیرند و گاهی نیز ... برخی حرف‌ها شرم‌آور است و روا نیست که گفته شود شاید در مجالی دیگر گفتیم از همه دردهای جامعه خبری که امروز برخی‎ها آن را فریاد زدند تا با جلب اعتماد، اعضای شورای خانه مطبوعات استان را رقم زنند تا شاید برای این دردها التیامی پیدا کنند.
بعد از ارائه صحبت کاندیدها حالا نوبت به جمع‎آوری آرای بود تک‌تک خبرنگاران آرای خود را در صندوق انداختند و پس از آن با وجود ناظران از بین اعضای خانه مطبوعات و ناظری از طرف فرهنگ و ارشاد اسلامی آرای ماخوذ شمارش شد تا بعد از قریب نیم ساعت نفس‎گیر نتایج مشخص شود.
در بخش خبرنگاران، زهرا بهرامی 49، سیدجواد حسینی43، رجب‎علی نیازمند 38 به عنوان اصلی و رستم جرجانی با 37 رای به عنوان عضوعلی‎البدل انتخاب شدند.
در حوزه سردبیران محمد گلکش با 88 رای به‎ عنوان عضو اصلی و به دلیل انصراف یکی از اعضا در این بخش عضو علی‎البدل نداشتیم.
در بخش کاندیدای مدیرمسئولان، آقایان علی منصوری‎رضی با 61 رای عضو اصلی و محمد آذری با 26 رای به‎عنوان عضو علی‌البدل معرفی شدند.
در بخش نمایندگان نشریات سراسری و سرپرستی، آقایان اسماعیل میری با 70 رای به ‎عنوان عضو اصلی و حسین غنی با 21 رای به‎عنوان عضو علی‎البدل انتخاب شدند.
‌در بخش نمایندگان خبرگزاری‎ها، آقایان غلامرضا رجایی با 58 رای به‎عنوان عضو اصلی و محمود سلطانی با 9 رای به‎ عنوان عضو علی‎البدل انتخاب شدند.
و همچنین آقایان یحیی آذرسا با 94 رای، جعفر صیدانلو با 49 رای به‎عنوان عضو اصلی بازرس خانه مطبوعات و جمشید اشکانی‎راد با سه رای به‎عنوان عضو علی‎البدل برگزیده شدند.
و اینگونه دفتر اولین انتخابات خانه مطبوعات استان گلستان برای مدت چهار سال بسته شد تا اصحاب رسانه دیگر حکم اسباب رسانه را نداشته باشند و با انتخاب کسانی از جنس خودشان، برای فردای بهتر جامعه خبری خوش‎بین باشند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول