اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر یاردهای تأسیسات دریایی خرمشهر:

هیچ مشکلی در تامین تجهیزات دریایی کشور وجود ندارد

خبرگزاری فارس: مدیر یاردهای شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی خرمشهر گفت: با وجود اعمال تحریم‌های ظالمانه غربی‌ها در حال حاضر هیچ مشکلی در تامین تجهیزات دریایی کشور وجود ندارد.

هیچ مشکلی در تامین تجهیزات دریایی کشور وجود ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، حسین بدوی ظهر امروز در حاشیه بارگیری سه‌پایه های سکوی دریایی فازهای 15، 16 و 17 پارس جنوبی گفت‌وگو با خبرنگاران ‌اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در گذشته عملیات بارگیری و به آب انداختن سه‌ پایه‌های فاز 17 و 18 به اجرا رسید که در راستای انتقال سازه‌های فاز 17 صورت گرفت.
وی افزود: تا شش روز دیگر عملیات انتقال این سازه‌ها به محل نصب یعنی میادین مشترک ایران و قطر انجام خواهد شد.
مدیر یاردهای شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی خرمشهر در خصوص ادامه این عملیات گفت: در 20 دی ‌ماه سال جاری نیز سه پایه‌های مربوط به فاز 18 به محل نصب انتقال داده خواهند شد.
بدوی با اشاره به اینکه یکی از سکوها در تاریخ 25 بهمن‌ ماه ارسال خواهد شد و دیگری در سال آینده، تصریح کرد: فاز 17 و 18 پارس جنوبی یکی از فازهای پارس جنوبی واقع در میادین مشترک بین ایران و قطر است.
وی در خصوص مشخصات فنی این سکوها اظهار داشت: سکوهای فاز 17 و 18 مجموعه‌ای شامل سکو، جکت، سه پایه، بریج و مشعل هستند که تمام آنها در همین شرکت ساخته شده‌اند.
مدیر یاردهای شرکت تأسیسات دریایی خرمشهر در ادامه به وزن این تجهیزات اشاره کرد و گفت: وزن سکوها بالغ بر 2 هزار و 400 تن و وزن هرکدام از سه پایه‌ها در حدود یک هزار و 100 تن است و همچنین مشعل‌ها و بریج‌ها نیز که در حال حاضر در مرحله ساخت هستند وزنی بالغ بر 400 تن دارند.
بدوی در پاسخ به این سئوال که آیا این شرکت در تأمین مواد اولیه با مشکلی مواجه است خاطرنشان کرد: همه مواد و متریال مورد نیاز ساخت این تجهیزات از خارج از کشور تهیه شده و تاکنون در تأمین آنها با مشکلی مواجه نبوده‌ایم.
وی افزود: اگرچه بحث تحریم‌های بین‌المللی همواره مطرح است اما این تحریم‌ها با وجود تأثیراتی که دارند تاکنون مشکل خاصی را برای ما ایجاد نکرده‌ است و با تلاش و همت کارکنان و پرسنل شرکت تمام کارها با موفقیت پیش رفته‌اند.
مدیر یاردهای شرکت تأسیسات دریایی خرمشهر با اشاره به برنامه‌های آینده این شرکت اظهار داشت: در دی‌ماه سال جاری برنامه انتقال چهار سازه را در دستور کار داریم که از این تعداد دو سازه مربوط به فاز 17 و 18 و یک جکت مربوط به فاز 21 پارس جنوبی و همچنین یک جکت 30/19 مربوط به فاز 19 هستند.
بدوی با بیان اینکه زمان مفید انجام این عملیات هفت ماه بوده ‌است گفت: در این مدت زمان در حدود 400 نفر مشغول به کار بر روی سه پایه‌ها بوده‌اند که همگی آنان پیمانکار بوده و در پایان این پروژه‌ها وارد کار دیگری خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه از تعداد 400 نفر نیروی شاغل در این پروژه‌ها 80 درصد آنها بومی هستند ادامه داد: بخشی از نیروهای متخصص ما در این پروژه‌ها نیز غیربومی هستند.
مدیر یاردهای شرکت تأسیسات دریایی خرمشهر در خصوص هزینه‌های صرف شده برای انجام این پروژه تصریح کرد: هریک از شرکت‌های فعال در این عملیات از جمله شرکت IOC، شرکت POGC، تأسیسات دریایی و همچنین پیمانکاران این پروژه هزینه‌های خاصی را متحمل می‌شوند که تا پیش از پایان عملیات نمی‌توان در مورد میزان دقیق آنها اظهار نظر کرد زیرا ما به صورت EPC کار می‌کنیم و مسائل مربوط به تأمین متریال و کارهای مهندسی به طورکلی برعهده ما است و چون خرید مواد اولیه از خارج صورت می‌گیرد، هزینه‌ها بالا می‌رود.
بدوی افزود: ما معمولا هزینه‌ها را تا زمانی که کل کار به اتمام نرسیده باشد نمی‌توانیم اعلام کنیم چرا که عوامل زیادی در کاهش یا افزایش هزینه‌ها دخالت دارند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر چنانچه هر یک از این تجهیزات خراب شود کار متوقف شده و هزینه‌ای را به ما تحمیل می‌کند و از طرف دیگر شرایط جوی دریا نیز در این امر نقش دارد و اگر بعد از بار زدن سکوها یا سه ‌پایه‌ها هوای دریا طوفانی باشد ممکن است عملیات انتقال و نصب آنها با یک یا دو هفته تأخیر صورت گرفته و هزینه‌ها دو برابر شوند.
مدیر یاردهای شرکت تأسیسات دریایی خرمشهر در پایان اظهار داشت: زمان مورد نیاز برای انتقال و نصب یک سکو یا سه پایه در محل مورد نظر آن شش روز است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول