اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان:

همدان آماده گرامیداشت 9 دی است

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان از برنامه‌های متنوع شهرستان همدان در برگزاری گرامیداشت یوم‌الله 9 دی در همدان خبر داد.

همدان آماده گرامیداشت 9 دی است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی مطلق ظهر امروز در جلسه هماهنگی گرامیداشت سالروز 9 دی، با بیان اینکه رهبری بر وجود دست معجزه و غیب الهی در یوم‌الله 22 بهمن و 9 دی اذعان دارند، افزود: اتکای جمهوری اسلامی به مردم که دارای بینش و آگاهی هستند دو رکن اساسی است که نظام همواره با اتکا بر این دو موجب یأس دشمنان در توطئه‌های خود شده‌اند.
وی بیان داشت: حضور مردم، ایمان و ولایت عناصری است که سه ضلع تداوم نظام جمهوری اسلامی را شامل می‌شود که در هر زمانی که توطئه‌ای از سوی دشمنان طراحی می‌شود موجب خنثی شدن آنها می‌شود.
فرماندار همدان با اشاره به اینکه همه خواص و عوام نیاز به بصیرت و آگاهی دارند، افزود: در همه مسائلی که در کشور رخ می‌دهد نیازمند حضور همه مردم اعم از خواص و عوام است به همین علت در گرامیداشت روز 9 دی نیز دانشگاهیان باید از پیشروان این عرصه باشند.
وی، 9 دی را تاریخ انقضای فتنه دانست و افزود: با توجه به فرمایشات رهبری، فتنه‌های ایجاد شده در سال 88 ریشه دار بود و به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی بود اما مردم موجب کنده شدن آن از بن و ریشه شدند.
قهرمانی مطلق با اشاره به برنامه‌هایی که برای این روز طراحی شده است، افزود: در روز جمعه برنامه متمرکزی با همکاری سازمان تبلیغات و هیئت جوانان مسجد مهدیه در مسجد مهدیه برگزار می‌شود که همه مردم و مسئولان می‌توانند در آن حضور یابند.
وی بیان داشت: در روز هشتم دی نیز با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان همدان و آموزش و پرورش برنامه‌ای در مجتمع ابن سینا برگزار می‌شود که دانش‌آموزان و اعضای کانون‌های مساجد برای آشنایی و بصیرت یوم الله 9 دی در آن حضور می‌یابند.
فرماندار همدان با بیان اینکه گرامیداشت 9 دی را اثرگذارترین کار در بیمه انقلاب اسلامی دانست و افزود: شهرداری همدان نیز در راستای اهمیت به این روز، میدانی را به نام 9 دی نامگذاری می کند.
وی اضافه کرد: در راستای گرامیداشت روز 9 دی، راهپیمایی نیز در روز جمعه پس از اقامه نماز جمعه از محل نماز جمعه تا چهارراه عباس آباد برگزار می‌شود.
قهرمانی مطلق در ادامه در خصوص آغاز ثبت‌نام از کاندیداهای مجلس نهم ابراز داشت: همدان به‌عنوان حوزه اصلی ثبت‌نام کاندیداهای همدان و فامنین را عهده‌دار است که از دیروز نسبت به این امر اقدام کرده است.
وی بیان داشت: تاکنون پنج نفر ثبت‌نام قطعی خود را انجام داده‌اند که چهار نفر آقا و یک نفر خانم هستند.
فرماندار همدان تصریح کرد: همزمان با بحث ثبت‌نام ارسال لیست 30 نفر معتمدین محل را داریم که در هیئت نظارت نسبت به تأیید یا رد آنها رسیدگی شده است.
وی با بیان اینکه تأییدیه 30 نفر از معتمدان محل به هیئت اجرایی رسیده است، افزود: در جلسه‌ای که با هیئت نظارت برگزار می‌شود با رأی اکثریت هشت نفر از 30 نفر انتخاب می‌شوند تا با رئیس ثبت احوال استان، نماینده شورای شهر و فرماندار، 11 نفر هیئت اجرایی تشکیل شود.
قهرمانی مطلق با بیان اینکه نخستین و مهم‌ترین کار هیئت اجرایی بررسی صلاحیت کاندیداها است، افزود: بررسی صلاحیت کاندیداها از استعلام‌هایی که از چهار مرکز اطلاعات، دادگستری، نیروی انتظامی و ثبت احوال گرفته می‌شود، صورت می‌گیرد و به صورت محرمانه مورد بررسی قرار می گیرد و سپس به هیئت نظارت ارجاع می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: کاندیداها با توجه به مدارکی که نیاز به ثبت‌نام دارند، تأکید بر این است که در روزهای نخست نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند چرا که مهلت ثبت‌نام نیز تمدید نمی‌شود.
فرماندار همدان بیان داشت: ثبت‌نام کاندیداها هر روز تا ساعت 17 ادامه دارد و در روزهای جمعه نیز کاندیداها می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
وی در پایان با تأکید بر حرکت کاندیداها در چارچوب قانون و پرهیز از هزینه‌های اضافی اظهار کرد: اگر کاندیدایی قانون را رعایت نکند، نمی‌تواند قانونگذار خوبی باشد به همین علت رعایت تقوای سیاسی همواره باید مدنظر قرار گیرد.
 انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول