اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

برخی خواص می‌خواهند حماسه 9 دی تکرار نشود

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر گرامی‌داشت و توجه به حماسه 9 دی ماه گفت: برخی خواص خود را به نشنیدن می‌زنند و به دنبال این هستند که این روزها تکرار نشده و به فراموشی سپرده شود.

برخی خواص می‌خواهند حماسه 9 دی تکرار نشود
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد حسینی صبح امروز در کنگره بین‌المللی "شهیده نسرین افضل نماد عفاف و جهاد زن ایرانی" که توسط سازمان بسیج جامعه زنان سپاه فجر استان فارس برگزار شد، اظهار داشت: در زمان فتنه، فضای کشور غبارآلود بود و تمام معاندان و ضد انقلاب‌ها در عناد و خصومت ایران اسلامی هم‌پیمان شده بودند که با حضور مردمی در صحنه باعث شد این مشکل در کشور برطرف شود.
وی ادامه داد: معتقدیم که روزها باید تکرار شود تا مردم بیشتر به واقعیت‌های جامعه آگاه باشند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش زن در جهان اشاره کرد و ابراز داشت: غربی‌ها نگاه ابزاری به زنان دارند و این در حالی است که در کشور ایران، زنان از جایگاه والایی برخوردار هستند.
حسینی ادامه داد: در کشور ایران جایگاه زن بسیار حایز اهمیت است و معتقدیم زنان همواره در طول تاریخ در عرصه‌های مختلف در کنار مردان دلاور و غیور در تمام امور نقش بی‌بدیل و بی‌نظیر داشته‌اند.
وی تصریح کرد: زنان در دوران انقلاب و دفاع مقدس نقش بسزایی در دفاع از ارزش‌های اسلامی و میهن عزیز داشتند و این بر هیچ کس پوشیده نیست.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اینکه بانوان در تمام عرصه‌های مدیریتی در کشور ما حضور دارند حایز اهمیت بوده و باعث نگاه ویژه‌ای به ایران اسلامی شده است.
حسینی بیان داشت: برخی می‌خواهند اسلام ما را اسلام خشونت و بدون طرح و برنامه بدانند که اگر الگویی موفق ارائه شود دیگر هیچ حرفی برای گفتن ندارند.
وی ابراز داشت: امروز در صحنه جهانی و حرکت بیداری اسلامی حضور زنان و نقش آنان مشخص شده و حجاب را نماد مبارزه‌گری در انقلاب می‌دانند که این‌ها نشان از تاثیر زنان در انقلاب است.
این وزیر دولت به دفاع مقدس اشاره کرد و ابراز داشت: در جنگ هم مردان و هم زنان ما آزموده شدند و از این آزمون سربلند بیرون آمدند و با رشادت و شهامت همگی از کشور دفاع کردند.
این وزیر دولت دهم یکی از جلوه‌های ایثارگری زنان ایران را ازدواج با جانبازان و ایثارگران نام برد و بیان داشت: این خود یک ایثار و از خودگذشتگی است و با تمام جان پای یک ایثارگر ایستاده و به زندگی مشغول هستند.
وی ادامه داد: استقامت و پایداری زنان ما در دفاع مقدس به طور کامل مشخص است و زنان شهیده از جمله نسرین افضل که خود یک الگوست سرمایه خود را به طبق اخلاص برای دفاع گذاشتند و راسخ بودند.
حسینی خاطرنشان کرد: جنگ مدرسه استقامت و صبر و دانشگاه پایداری بود، و مردم طوری به استقبال شهادت می‌رفتند که انگار به وصال می‌رسیدند.
به گزارش فارس، در این مراسم از تندیس شهیده نسرین افضل توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان بسیج زنان کشور رونمایی شد.
انتهای پیام/ و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول