اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خبر داد

استقبال مدارس استان بوشهر از طرح مدارس مروج سلامت

خبرگزاری فارس: معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: مدیران مدارس استان بوشهر از طرح مدارس مروج سلامت که توسط این دانشگاه در حال اجراست استقبال خوبی داشته‌اند.

استقبال مدارس استان بوشهر از طرح مدارس مروج سلامت
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مهدی خواجه‌ئیان ظهر امروز در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی استان بوشهر اظهار داشت: طرح مدارس مروج سلامت از چهار سال پیش در استان بوشهر آغاز شده و در آن 12 مدرسه در شهر بوشهر به عنوان پایلوت انتخاب شد.
وی تصریح کرد: در این طرح آنچه برای سلامت دانش‌‌آموزان لازم است پیش‌بینی شده و بر همین اساس در این چهار سال در هر شاخص یک‌هزار و 500 صفحه مستندسازی کرده‌ایم.
معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: به دلیل همکاری کم آموزش و پرورش برای اجرای طرح مدارس مروج سلامت اعتبار نداریم.
وی افزود: اعتباراتی که برای اجرای این طرح اختصاص داده شده 80 هزار تومان برای هر مدرسه است که این مبلغ حتی هزینه چاپ پوستر نیز نمی‌شود.
وی ادامه داد: مستندسازی صرف فقط رفع تکلیف است و ما را به اهداف تعیین شده در این طرح نمی‌رساند و ما هنوز به نتیجه‌ای دست نیافته‌ایم و برای مدارس کاری نکرده‌ایم.
معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر یادآور شد: مدیران مدارس از این طرح استقبال خیلی خوبی داشته‌اند ولی ما به نتایجی که می‌خواستیم نرسیدیم.
خواجه‌ئیان اظهار داشت: برای همکاری مطلوب دستگاه‌ها و انجام کاری اثرگذار به مجوز و حمایت شورای سلامت نیاز داریم.
وی اضافه کرد: آموزش و پرورش بهای چندانی به اجرای این طرح نمی‌دهد و اداره کل نوسازی نیز هیچ همکاری با ما در این زمینه ندارد.
خواجه‌ئیان بیان کرد: این طرح کار بزرگی است و به دلیل اینکه اولیای دانش‌آموزان را نیز درگیر می‌کند از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی بهبود تغذیه در مدارس، سلامت محیط در مدارس، تحرک فیزیکی دانش‌آموزان، خدمات سلامت روان و مشاوره در مدارس، مشارکت والدین و ارتقای سلامت کارکنان مدارس را از جمله اهداف اجرای طرح مدارس مروج سلامت ذکر کرد.
معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: پیشنهاد می‌کنیم با اختصاص منبع مالی مشخص برای نوسازی، تعمیرات و تجهیزات مدارس با نظارت اداره مربوطه از طریق هماهنگی در ابتدای هر سال توسط آموزش و پرورش به تسریع و تسهیل در اجرای این طرح کمک شود.
انتهای پیام/آ20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول