اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان مطرح کرد:

تمرکز برنامه استراتژیک علوم پزشکی بر ارتقای شاخص‌های سلامت هرمزگان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان گفت: برنامه استراتژیک دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با هدف ارتقای شاخص‌های بهداشتی، درمانی، آموزشی، پژوهشی تهیه شده است.

تمرکز برنامه استراتژیک علوم پزشکی بر ارتقای شاخص‌های سلامت هرمزگان
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد شکاری در جمع مدیران حوزه سلامت با اشاره به برنامه استراتژیک دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: برنامه استراتژیک دانشگاه پیرو منویات مقام معظم رهبری و بر اساس نقشه جامعه علمی کشور و اجرای برنامه‌های وزارت بهداشت با هدف ارتقای شاخص‌های بهداشتی، درمانی، آموزشی، پژوهشی و ... تدوین شده است.
وی ادامه داد: این برنامه از یک سال گذشته با مشارکت فعال مدیران دانشگاه تدوین شده و شامل مواردی از قبیل بیانیه رسالت، ارزش‌ها، تحلیل محیط، موضوعات استراتژیک، تحلیل استراتژیک موقعیت، اهداف استراتژی، شاخص‌های پایش و ارزیابی است.
شکاری با اشاره به ارائه این برنامه به استانداری هرمزگان، فرمانداری‌ها و سایر مقامات استانی گفت: برنامه استراتژیک دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان دستیابی به اهداف افزایش طول عمر، کیفیت زندگی، ترویج سلامت، توانمندسازی مناطق تحت پوشش دانشگاه را دنبال می‌کند.
وی با تأکید بر همدلی در راستای تحقق شاخص‌های تدوین شده در برنامه استراتژیک دانشگاه گفت: پایش و نظارت بر فعالیت‌های انجام شده برای تشخیص میزان دستیابی به شاخص‌های پیش بینی شده بسیار موثر و کارگشاست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به راه‌اندازی مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی (دخیل در سلامت) در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اشاره کرد.
وی با اشاره به راه اندازی این مرکز تحقیقاتی ابراز داشت: مرکز  تحقیقات جمعیتی خلیج فارس نیز از سال 1382 در بندرعباس آغاز به کار کرده است که بر روی شاخص‌های اجتماعی بر سلامت تحقیقات انجام می‌شود.
شکاری افزود: بررسی تغییرات جمعیتی در حوزه سلامت به عنوان یک تحرک اجتماعی برای تعیین سلامت توسط خود مردم سپرده می‌شود.
وی یادآور شد: 52 شاخص عدالت در سلامت توسط هیئت دولت مشخص شده است که در کل کشور به صورت شبکه به هم متصل هستند.
این مسئول از سلامت و عوامل تعیین کننده آن به 25 درصد، عنوان کرد و افزود: 25 درصد محتوای سلامت در واحدهای خدمات بهداشتی درمانی است که متولی اصلی آن وزارت بهداشت است و 75 درصد آن به عهده سایر سازمان‌ها است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول