اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن، تجارت خراسان شمالی:

زمان برپایی نمایشگاه ایران در ترکمنستان به اسفند موکول شد

خبرگزاری فارس: معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن، تجارت خراسان شمالی از تغییر زمان برپایی نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران با محوریت این استان به اسفندماه امسال خبر داد.

زمان برپایی نمایشگاه ایران در ترکمنستان به اسفند موکول شد
مهرداد داودزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: این نمایشگاه که پیش از این قرار بود در بهمن ماه برگزار شود، به هفته اول اسفند امسال موکول شد.
وی تصریح کرد: بر همین اساس با مسئولان ترکمنستانی رایزنی شده تا این نمایشگاه را ترجیحاً در دوم تا پنجم اسفند امسال برگزار کنند.
داودزاده با بیان اینکه پیش از این قرار بود تا این نمایشگاه در آذرماه و نهایتاً بهمن ماه امسال برگزار شود، افزود: مهم‌ترین علت تغییر زمان برگزاری این نمایشگاه مشکلات کشور ترکمنستان و همچنین همزمانی نمایشگاه ایران در این کشور با سال نو میلادی بوده است.
وی با بیان اینکه تاکنون 30 شرکت تولیدی از سطح کشور برای حضور در نمایشگاه جمهوری اسلامی در ترکمنستان اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: این تعداد واحدهای تولیدی از سطح هشت استان در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن، تجارت خراسان شمالی همچنین با اشاره به اینکه اخیراً یک هیئت تجاری از خراسان شمالی به کشور چین اعزام شدند، اظهار داشت: این هیئت متشکل از 20 نفر از تجار و بازرگانان خراسان شمالی بوده که از واحدهای تولیدی و صنعتی این کشور بازدید می‌کنند.
وی نشست با اتاق بازرگانی چین و همچنین فعالان عرصه واردات و صادرات را از برنامه‌های هیئت تجاری خراسان شمالی به این کشور اعلام کرد.
داودزاده همچنین اعزام بازرگانان و تجار این استان به کشور تاجیکستان را از دیگر اقدامات انجام شده برای توسعه تجارت خارجی در خراسان شمالی طی امسال عنوان کرد و گفت:‌ اعزام چند هیئت تجاری به سایر کشورها نیز از برنامه‌های معاونت توسعه تجارت خارجی و اتاق بازرگانی استان طی امسال است.
وی با بیان اینکه بر اساس برنامه قرار بود تا نمایشگاه خراسان شمالی در جمهوری داغستان برگزار شود، اظهار داشت: این نمایشگاه به خاطر پاره‌ای از مشکلات برگزار نخواهد شد.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن، تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پیش از این صادرکنندگان استان و واحدهای تولیدی و صنعتی برای شرکت در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده بودند.
وی شرکت فعالان بخش صادرات در نمایشگاه‌های خارج از کشور را سبب توسعه و تقویت بخش صادرات این استان برشمرد و گفت:‌ معاونت توسعه تجارت خارجی و اتاق بازرگانی از واحدهای شرکت کننده در این نمایشگاه حمایت‌های لازم را خواهند داشت.
استان خراسان شمالی با دارا بودن هفت شهرستان، 811 هزار نفر جمعیت دارد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول