اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت:

نمایشگاه ایران در افغانستان اقتصاد را در مسیر توسعه قرار می‌دهد

خبرگزاری فارس: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برگزاری نمایشگاه ایران در افغانستان اقتصاد دو کشور را در مسیر توسعه و بالندگی قرار می‌دهد.

نمایشگاه ایران در افغانستان اقتصاد را در مسیر توسعه قرار می‌دهد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری نمایشگاه‌های ایران در هرات، حمیدرضا صافدل پیرامون برگزاری بزرگ‌ترین نمایشگاه اختصاصی ایران در هرات افغانستان اظهار داشت: با توجه به اینکه ظرفیت‌‌های بالایی در بخش تجارت خارجی ایران وجود دارد، بنابراین برگزاری نمایشگاه فرصت مناسبی برای تبادل اطلاعات اقتصادی و معرفی ظرفیت‌های موجود برای دو طرف خواهد بود به طوری که آثار آن را می‌توان در رشد اقتصادی دو کشور مشاهده کرد.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، رسیدن به بازارهای گسترده جهانی را مستلزم حرکت به سوی اقتصاد باز عنوان کرد و افزود: به کارگیری استراتژی‌های جهش صادراتی و نگاه مدبرانه به نیازها و خواسته‌های مشتریان گوناگون در بازارهای مختلف نیز از دیگر مولفه‌هاست.
وی در ادامه گفت: دستیابی به این هدف، نیازمند حضور پررنگ بخش خصوصی و نیز بخش‌های وابسته دولتی در بازارهای مختلف است که نمایشگاه‌ها یکی از سکوهای بسیار مهم در معرفی و شناسایی توانمندی‌ها و قابلیت‌های فنی واحدهای تولیدی و خدماتی به شمار می‌روند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در حوزه توسعه اقتصادی افزود: نمایشگاه، مرکزی برای تبادل اطلاعات و دست یافتن به پدیده‌های نوین علم و صنعت و انتقال فناوری است و مشارکت در نمایشگاه سبب می‌شود تا توانمندی واحدها و بنگاه‌های مختلف تولیدی به معرض نمایش گذاشته شود و زمینه برای دست یافتن به بازارهای جدید فراهم شود.
وی با اشاره به نقاط مشترک ایران و افغانستان اظهار داشت: وجود ارتباط صمیمانه و دوستانه منحصر در حوزه اقتصاد و وجود نقاط مشترک تاریخی دینی و فرهنگی دو ملت با یکدیگر انس و الفتی پایدار را به وجود آورده بنابراین برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی سبب می‌‌شود تا خروجی مطلوب و قابل توجهی در راستای بهبود روابط تجاری و  سیاسی دو کشور شکل گیرد.
رئیس سازمان توسعه  تجارت ایران در ادامه گفت: فضای بیشتر نمایشگاه را فعالان اقتصادی تشکیل خواهند داد و طبق بررسی‌های صورت گرفته بی‌شک ما شاهد افزایش رشد صادرات به افغانستان خواهیم بود بنابراین نقش نمایشگاه در معرفی کالاها و برندهای ایرانی در اذهان متخصصین و مردم این دیار بی‌شک تاثیرگذار و مهم است.
وی با اشاره به اینکه افغاستان یکی از مهم‌ترین بازارهای هدف ایران است اظهار داشت: با توجه به اهمیت ویژه بازار افغانستان، این سازمان در راستای همکاری با شرکت‌های ایرانی برای حضور هرچه بیشتر در این بازار بیش از نیمی از هزینه‌های این نمایشگاه را در صورت موجود بودن در قالب تسهیلات یارانه‌ای به شرکت‌کنندگان ارائه می‌کنند.
صافدل تاکید کرد: بدون تردید بیشترین دستاورد هر نمایشگاه از طریق پیگیری مذاکرات و توافقات صورت گرفته در نمایشگاه‌های قبلی است بنابراین لازم است شرکت‌های ایرانی در این امور سعی و تلاش بیشتری نموده و اشکالات کارهای قبل را با توجه به بازار برطرف کنند.
وی نقش برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی ایران در کشورهای منطقه را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: در کشورهایی که نمایشگاه‌های بین‌المللی تخصصی ندارند برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی بیشترین تاثیر را در شناسایی کانال‌های توزیع در بازار هدف و نفوذ هر چه بیشتر در بازار برجای می‌گذارد و برای گسترش مبادلات بازرگانی و توسعه بازار یکی از موثرترین ابزارهای بازار یابی محسوب می‌شوند.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول