اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن فارس خبر داد:

انجام امور بنیاد مسکن توسط خدمات پستی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن فارس از امضای یک تفاهم‌نامه ویژه، به منظور بهره‌گیری از توان خدماتی اداره پست خبر داد.

انجام امور بنیاد مسکن توسط خدمات پستی
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس، خداخواست شهبازی اظهار داشت: به منظور ارائه بهتر خدمات در روستاها تفاهم‌نامه‌ای بین اداره پست، پست بانک و 10 اداره دولتی و از جمله بنیاد مسکن امضا شد تا از این طریق در ارائه خدمات به روستائیان سرعت و پوشش بیشتری را شاهد باشیم.
وی افزود: این تفاهم‌نامه‌ها بین اداره کل پست و ادارات کل بنیاد مسکن، تعاون روستایی، جهاد کشاورزی، خدمات درمانی، بیمه میهن، مجمع امور بیمه‌ای فارس، مدیریت دانشگاه شیراز، دانشکده علوم پزشکی شیراز و اداره فنی و حرفه‌ای استان فارس به امضا رسیده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس در ادامه گفت: از آنجایی که عمده کار بنیاد مسکن محرومیت‌زدایی به ویژه در روستاها است این نهاد تاکنون 208 هزار سند مالکیت در سطح روستاهای این استان صادر کرده و در سال جاری نیز مراحل واگذاری 24 هزار سند را در دست کار دارد، ما این حرکت و اقدام را برای پیشبرد فعالیت‌ها و اهداف عمرانی خود مثبت ارزیابی می‌کنیم.
شهبازی اضافه کرد: این در شرایطی است که نخستین هدف ما کاهش روند مهاجرت از روستاها به شهرهای بزرگ است و با این اقدام مثبت که از سوی اداره پست انجام شده، روستائیان می‌توانند با کمترین هزینه و حداقل تردد بین روستا و شهر که زمان بسیاری را نیز هدر می‌دهد به درخواست‌های خود در کوتاه‌ترین زمان رسیدگی کنند.
به گفته این مسئول، از آنجایی که 31 هزار واحد مسکونی از سال 89 تاکنون با اعتبار 310 میلیارد تومان از محل اعتبارات طرح ویژه مقاوم‌سازی در این استان در دستور کار این بنیاد بوده و با جذب 93 درصد این اعتبار در سال 90 نیز بیش از 15 هزار واحد برای نوسازی و اجرای اصول فنی ابلاغ شده، و تمام این واحدها مراحل بیمه‌ای خود را باید طی کنند، بی‌شک این همکاری پست و بنیاد مسکن در راستای جذب اعتبارات و مهاجرت بی‌رویه به مرکز استان به منظور امور بیمه‌ای واحدها و دیگر مراحل ساخت و ساز مفید واقع می‌شود.
شهبازی در ادامه با بیان اینکه موضوع تفاهم‌نامه امضا شده، به طور کلی اهداف توسعه را دنبال می‌کند اضافه کرد: در این زمینه توان و پتانسیل‌های پست استان معرفی می‌شود و این در شرایطی است که بنیاد مسکن فارس با ارائه خدمات متفاوتی به روستائیان فارس در حال اجرای ماموریت‌های عمرانی خود نیز در مناطق دوردست فارس بوده و با اجرای مفاد این تفاهم‌نامه گامی بلند در برخورداری روستائیان از امکانات و تسهیلات موجود برداشته می‌شود.
این مسئول ادامه داد: دریافت مدارک برای تشکیل پرونده طرح سنددار کردن املاک روستایی از طریق ICTو دفاتر پیشخوان دولت، توزیع اسناد مالکیت روستایی به آدرس‌های آنان، توزیع کارت بیمه واحدهای ساختمانی روستایی و ارائه تمام خدمات مبادله‌ای بین بنیاد مسکن و سایر استان‌های کشور از این طریق انجام می‌شود.
مدیرکل بنیاد مسکن فارس همچنین از اختصاص 37میلیارد تومان اعتبار برای تهیه و اجرای طرح هادی در سال 1390 خبر داد و افزود: امسال برای 320 روستا طرح هادی تهیه می‌کنیم و در 450 روستا طرح هادی در دست اجرا است، همچنین از 2 هزار و 320 روستای بالای 20 خانوار در فارس برای یک‌هزار و 526 روستا طرح هادی تهیه شده و این اقدام تحولی نو در مناطق روستایی به وجود آورده است.
شهبازی گفت: امسال با تهیه 320 طرح هادی در مناطق روستایی با رشد 300 درصدی نسبت به سال گذشته رو به رو بوده‌ایم که می‌توان از آن به عنوان یک انقلاب در تهیه طرح هادی روستایی نام برد.
وی در پایان تصریح کرد: با توجه به ساخت مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سهمیه سال گذشته و امسال این بنیاد در سطح استان فارس حدود 24 هزار متقاضی برای دریافت تسهیلات ساخت مسکن مهر خودمالک یا طرح 99 ساله به بانک‌های عامل معرفی که تا این زمان حدود 10 هزار نفر قسط پایانی خود را دریافت و واحد خود را به اتمام رسانده‌اند که با توجه به وجود 500 دفتر ICT و تفاهم‌نامه اخیر توزیع کارت بیمه واحدهای ساختمانی روستایی نیز از طریق پست انجام گرفت.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول