اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل منابع انسانی و تحول اداری استانداری زنجان:

35 درصد پست‌های اداری زنجان خالی است

خبرگزاری فارس: مدیر کل منابع انسانی و تحول اداری تحول اداری استانداری زنجان گفت: در حال حاضر 35 درصد پست‌های اداری در استان زنجان بلاتصدی بوده و خالی است.

35 درصد پست‌های اداری زنجان خالی است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بهرام جلیل‌خانی ظهر امروز در جلسه ستاد تحول اداری با بیان اینکه حرکت‌های خوبی در راستای ساماندهی فضاهای اداری، خودروها و کالاهای انباشته شده در ادارات صورت گرفته است، اظهار داشت: برای ساماندهی نیروهای انسانی 10 تحول ابلاغ شده است.
وی با اشاره به اینکه هیچ تحولی بدون تحول در باورها امکانپذیر نیست، افزود: تاکنون اطلاعات 76 دستگاه اجرایی در استان جمع‌آوری شده است.
وی با بیان اینکه در مرکز استان بیشترین تصدی پست سازمانی و شهرستان‌های ابهر و خدابنده به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند، افزود: کمترین تصدی پست سازمانی نیز مربوط به شهرستان ایجرود است.
مدیر کل منابع انسانی و تحول اداری استانداری زنجان تعداد پست‌های خالی دستگاه‌های اجرایی زنجان، ابهر و ایجرود را به ترتیب 31 درصد، 32 درصد و 42 درصد اعلام کرد و یادآور شد: دستگاه‌ها باید هر چه زودتر این پست‌های خالی را تعیین تکلیف کنند.
وی با اشاره به اینکه از تعداد 37 هزار کارمند دولتی استان زنجان به جز نیروهای نظامی و قضایی حدود 41 درصد دارای مدرک تحصیلی لیسانس هستند، خاطرنشان کرد: از کارکنان دولت 18 درصد نیز دارای مدرک فوق دیپلم، 17 درصد دیپلم، پنج درصد فوق لیسانس و سه درصد نیز دارای مدرک تحصیلی دکترا هستند
جلیل‌خانی با بیان اینکه 67 درصد از کارکنان دولتی استان دارای مدرک دانشگاهی هستند، یادآور شد: 58 درصد از 37 هزار نفر کارمند دولتی استان رسمی، 11 درصد پیمانی، 12 درصد قراردادی، دو درصد طرحی، چهار درصد کارگر دائمی و چهار درصد کارگر خدماتی هستند.
مدیر کل منابع انسانی و تحول اداری استانداری زنجان تفکیک جنسیتی کارکنان دولتی استان را به این صورت اعلام کرد که 64 درصد از کارکنان دولتی را آقایان و 36 درصد مابقی را بانوان تشکیل می‌دهند.
وی همچنین گفت: بیشترین کارکنان زن در بخش آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی اشتغال دارند.
جلیل‌خانی افزود: تعداد خروجی‌ها از کارکنان دولتی استان زنجان در سال‌ جاری 525 نفر بوده است.
مدیر کل منابع انسانی و تحول اداری استانداری زنجان با اشاره به اینکه در راستای توانمندسازی کارکنان دولتی ارائه آموزش‌های لازم و تیم‌سازی در دستگاه‌های اجرایی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: استقرار نظام پذیرش پیشنهادات و انتقادات نیز تاکنون در استانداری و اداره امور کل اقتصادی استان عملیاتی شده است.
وی مهم‌ترین معیار مقایسه کشورها از جهت توسعه یافتگی شاخص‌های توسعه انسانی آن کشور است، گفت: اصلی‌ترین و مهم‌ترین رویکرد برنامه پنجم توسعه ارتقای شاخص‌های توسعه انسانی است.
جلیل‌خانی افزود: آموزش، امید به زندگی و سرانه تولید خالص داخلی سه شاخص توسعه انسانی است که برای مقایسه کشورها به کار می‌رود.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول