اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مسکن و شهرسازی گیلان:

ثبت نام جدید مسکن مهر از طریق پست انجام می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل مسکن و شهرسازی گیلان گفت: ثبت نام جدید مسکن مهر گیلان از طریق پست انجام می‌شود.

ثبت نام جدید مسکن مهر از طریق پست انجام می‌شود
حجت شعبانپور امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آخرین وضعیت مسکن مهر گیلان اظهار داشت: در 10 شهر بالای 25 هزار نفر گیلان حدود 48 هزار واحد مسکن مهر را قرارداد بستیم و اکنون مشغول کار بوده و پیشرفت فیزیکی آنها بالای 60 درصد است.
وی افزود: 350 واحد در صومعه‌سرا و 300 واحد در انزلی و حدود یک‌هزار و 200 واحد در سایت مسکن مهر رشت آماده افتتاح است.
این مسئول، سایت مسکن مهر رشت را بزرگ‌ترین سایت کشور دانست و تصریح کرد: در این سایت ساخت سه مدرسه، دو جایگاه سوخت CNG با پیشرفت 50 درصدی، سه مسجد، دو نانوایی حجیم و سنتی، واگذاری زمین‌های بهداشتی و... در حال انجام است.
وی، مهم‌ترین مشکل پیش روی مسکن مهر رشت را بحث آورده تعاونی‌ها عنوان کرد و اذعان داشت: تعاونی‌ها باید به ما کمک کنند و بحث آورده مشکل اساسی مسکن مهر است.
شعبانپور ادامه داد: تسهیلات مسکن مهر رو به اتمام است و آورده تعاونی‌ها باید پرداخت شود تا بتوانیم بقیه کارها را تسریع دهیم.
وی، مقدار آورده متقاضیان در تعاونی‌های مسکن مهر را حدود 12 میلیون تومان برای هر واحد مسکونی عنوان کرد و ابراز داشت: سهم دولت 25 میلیون تومان تسهیلات برای هر واحد بود که پرداخت شده است.
مدیر کل مسکن و شهرسازی گیلان، زمین رایگان، خدمات فنی و مهندسی و وام کم‌بهره را مهم‌ترین ویژگی مسکن مهر نامید و خاطرنشان کرد: دولت افزایش بهره بانکی را تقبل کرده و بیش از دو سوم را دولت می‌دهد و یک سوم نیز باید توسط اعضا پرداخت شود.
وی با بیان اینکه چنین موقعیتی هرگز برای خانه‌دار شدن افراد تکرار نمی‌شود، تصریح کرد: اینکه مردم بتوانند با 12 میلیون تومان خانه‌دار شوند یک موقعیت استثنایی است.
شعبانپور با اشاره به موقعیت رهن یک خانه در رشت، ابراز داشت: در حال حاضر رهن یک خانه با 100 متر بنا به طور مثال در خیابان رشتیان شهر رشت حدود 15 میلیون تومان است بنابراین مسکن مهر یک موقعیت بسیار خوبی را برای خانه‌دار شدن افراد فراهم می‌کند.
وی درباره تعداد متقاضیان ثبت نام شده در مسکن مهر گیلان بیان داشت: در شهرهای بالای 25 هزار نفر حدود 40 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند و 11 هزار واحد دیگر و بدون نام در دست ساخت داریم که در آینده به افراد ثبت نام شده واگذار می‌کنیم و اکنون اسکلت این واحدها نیز زده شده است.
مدیر کل مسکن و شهرسازی گیلان با اشاره به ثبت نام جدید برای مسکن مهر، یادآور شد: ثبت نام جدید در حال انجام است و هر کس می‌خواهد ثبت نام کند به اداره‌های پست شهرستان‌های خود مراجعه کند.
وی به واحدهای قابل واگذاری در ثبت نام جدید اشاره کرد و افزود: در رشت، لنگرود و آستانه‌اشرفیه با 60 درصد پیشرفت فیزیکی واحد برای فروش داریم که باید دو میلیون تومان سهم آورده خود را بدهند و بقیه نیز قسط‌ بندی می‌شود ضمن اینکه هر واحد مسکن مهر 25 میلیون تومان وام دارد.
شعبانپور با اشاره به اینکه حدود 7 هزار واحد آماده افتتاح داریم، خاطرنشان کرد: در صورت آماده شدن زیرساخت‌های مسکن مهر، پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال 12 هزار واحد و تا پایان شهریور 91 نیز حدود 15 هزار واحد را در مجموع تحویل دهیم.
به گفته وی، این واحدها در شهرهای بالای 25 هزار نفر گیلان افتتاح می‌شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول