اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت دفتر نهاد رهبری دانشگاه یاسوج انجام گرفت؛

برگزاری نشست هم‌اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: نشست هم‌اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه با حضور امام جمعه شهر یاسوج و مسئول دفاتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در دانشگاه یاسوج برگزار شد.

برگزاری نشست هم‌اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه کهگیلویه و بویراحمد
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، نشست هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه با موضوع وحدت این دو نهاد، در دانشگاه یاسوج برگزار شد.
در این نشست که به همت دفتر هم‌اندیشی نهاد رهبری دانشگاه یاسوج برگزار شد تنی چند از اساتید و طلاب به بحث و اظهار نظر در موضوع مورد نظر پرداختند.
مسئول دفاتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مفتح روز وحدت حوزه و دانشگاه را روزی مهم در جهت پیشرفت کشور دانست و بر لزوم هم اندیشی نخبگان برای هم افزایی میان این دو نهاد مهم تاکید کرد.
حجت‌الاسلام حافظ ثابت با تسلیت اربعین شهدای صنعت و فناوری به ‌ویژه شهید تهرانی ‌مقدم گفت:
دانشگاه و حوزه می‌توانند در کنار هم دو بال پیشرفت و سعادت یک جامعه باشند که تاکید بر این موضوع همواره مورد نظر بزرگانی چون امام راحل و رهبر معظم انقلاب بوده است.
امام جمعه شهر یاسوج نیز در این جلسه با تقسیم بحث خود به سه بخش فضیلت علم، مسئله وحدت و علم اندوزی، بر لزوم وحدت حوزه و دانشگاه و تبیین این سه مفهوم تاکید کرد.
حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر حسینی تعالی انسان را در گرو علم و ایمان دانست و بیان داشت: فضیلت علمی که برای جامعه نافع باشد یکی از شرایط مهم برای پیشرفت و رسیدن به کمال در دنیا و آخرت است.
وی با اشاره به حدیث "مداد العلما افضل دماء الشهدا" به جایگاه خاص علما در جامعه اسلامی و در بارگاه الهی اشاره کرد و ادامه داد:‌ علم بدون ایمان قادر است جامعه را به آتش بکشاند ولی علمی که آمیخته به ایمان و تهذیب باشد قادر است جامعه را جلو ببرد. 
حسینی یکی از بزرگ‌ترین کارهای پیغمبر در زمان جاهلیت را گسترش وحدت و ایجاد روح یک پارچه میان قبایل آن‌ زمان دانست و بر نقش محوری وحدت در حفظ ارکان جامعه تاکید کرد.
امام جمعه یاسوج با مهم برشمردن دو نهاد حوزه و دانشگاه حرکت همگام این دو نهاد را در خنثی کردن توطئه‌های دشمن غیر قابل انکار خواند و تصریح کرد: نقطه قوت شهید مفتح تشخیص به‌ جای وی در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه بوده که امروز لازم است همه ما برای ادامه این تفکر تلاش کنیم.
به گزارش فارس، در ادامه این جلسه گزارشی از وضعیت حوزه‌های علمیه در استان کهگیلویه و بویراحمد قرائت شد.
حجت‌الاسلام حیدرخواه، نماینده حوزه‌های علمیه در این جلسه گفت: سه مدرسه علمیه امام رضا یاسوج، مدرسه علمیه امام صادق گچساران و مدرسه علمیه ولی عصر در دهدشت هم‌ اکنون در این استان فعال هستند که تا پیش از این مراکز علمیه کهگیلویه و بویراحمد زیر نظر مدیریت مرکزی در قم بودند که از سال گذشته مدیریت این حوزه‌ها به استانها واگذار شده است.
 وی عنوان کرد: طلاب مشغول به تحصیل در مرکز یاسوج 250 نفر، در گچساران 60 نفر، و در دهدشت 40 نفر هستند
 اساتید و طلاب حاضر در این جلسه با ارائه نقطه نظرات خود به بحث و تبادل نظر پرداخته و با اشاره به ضرورت تبیین وحدت و راهکارهای نظری و عملی آن و هم‌افزایی میان این دو نهاد، استمرار این جلسات را یکی از راهکارهای ارتقای ارتباط حوزه و دانشگاه دانستند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول