اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دلیجان در مجلس:

دشمنان به دنبال اختلاف حوزه و دانشگاه هستند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس گفت: اختلاف دانشگاه و حوزه در تمامی زمان‌ها مورد تاکید دشمنان بوده و دشمنان با ترویج سکولاریسم به دنبال ایجاد اختلاف بین این دو نهاد هستند.

دشمنان به دنبال اختلاف حوزه و دانشگاه هستند
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: یکی از مباحث مهمی که همزاد با انقلاب اسلامی مطرح شد، موضوع وحدت حوزه و دانشگاه است که این نشان دهنده اهمیت وحدت بین این دو نهاد است.
وی تصریح کرد: مقوله وحدت بین حوزه و دانشگاه یکی از جمله اموری است که دارای اهمیت استراتژیک بوده و جایگاه بالایی در جامعه اسلامی دارد.
نماینده مردم دلیجان و محلات خاطرنشان کرد: دشمنان پیوسته به دنبال ایجاد اختلاف بین این دو نهاد بوده‌اند تا از این طریق از اثرگذاری آنها کاسته شده و دشمنان بتوانند راحت‌تر به اهداف خود برسند.
سلیمی با تاکید بر اینکه حوزه و دانشگاه لازم و ملزوم یکدیگرند، اظهار داشت: هرگونه اختلاف بین حوزه و دانشگاه باعث کاهش ظرفیت‌ و توانایی دانشگاه و حوزه شده و در مسیر حرکت پیشرونده کشور خلل ایجاد می‌کند.
وی با بیان اینکه هر کدام از این دو نهاد باید به اقتضای موقعیت وجودی خود دیگری را باور کند، اضافه کرد: حوزه می‌تواند چارچوب حرکت دانشگاه را تبیین کند و دانشگاه هم با عنایت به چشم‌‌انداز توسعه‌ای که حوزه تعریف می‌کند می‌تواند مسیر خود را بیابد و در مسیر خود موفق عمل کند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این دو نهاد پیوسته مورد بغض دشمنان بوده‌اند، دشمنان همواره حوزه را متهم به واپسگرایی و دانشگاه را متهم به بی‌دینی می‌کنند تا ازاین طریق به اهداف خود برسند.
سلیمی تاکید کرد: حوزه و دانشگاه لازم و ملزوم یکدیگرند و هر یک به شدت به دیگری نیازمند است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول