اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه یاسوج تاکید کرد

نقش کتاب در ساماندهی افکار

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه یاسوج با اشاره به برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب در کهگیلویه و بویراحمد گفت: کتاب نقش مهم و غیرقابل انکاری در ساماندهی افکار و اذهان بشر دارد که لازم است بیش از گذشته در برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه قرار گیرد.

نقش کتاب در ساماندهی افکار
اردوان ارژنگ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با تقدیر از مجریان برگزاری دوازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت:  از آنجا که کتاب غذای روح است و روح انسان تشنه حقیقت و علم، می‌طلبد که هر مسئولی در هر مقام و جایگاهی که هست برای اعتلا و توسعه شهر و استان خود با ترویج فرهنگ مطالعه و آموختن علم تلاش کند.
رئیس دانشگاه یاسوج، انسان متمدن و توسعه‌یافته را لازمه داشتن یک جامعه متمدن دانست و گفت: کتاب و مطالعه یکی از مهم‌ترین ابعاد و ابزارهای تعالی و رشد انسان است.
وی افزود: تلاش همه معلمان و پیامبران برای تربیت انسان‌های فرهیخته و مؤمن بوده که همه این تلاش‌ها از راه آموزش و کتاب محقق شده است.
ارژنگ با تقدیر از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در استان کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: نمایشگاه کتاب گام مهمی در توسعه کتابخوانی و تحقق اهداف فوق است.
رئیس دانشگاه یاسوج تصریح کرد: کتاب نقش مهم و غیرقابل انکاری در ساماندهی افکار و اذهان بشر دارد که لازم است بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
این مسئول دانشگاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد توسعه ملی و استانی را از اهداف همه دلسوزان این نظام و کشور دانست و ابراز داشت: بدون مطالعه و کتاب نباید انتظاری برای پیشرفت و توسعه داشت.
وی عنوان کرد: به‌طور کلی در کشور سرانه مطالعه در حد مطلوبی نیست اما، برای ارتقا این شاخص مهم در استان کهگیلویه و بویراحمد باید برنامه‌های متناسب با شرایط این استان طراحی کرد که برگزاری دوازده نمایشگاه کتاب می‌تواند در این راستا گام موثری باشد.
رئیس دانشگاه یاسوج، کتاب را انیس تنهایی‌ انسان خواند و تاکید کرد: کتاب می‌تواند موجب تعالی فکری افراد و به تبع آن جامعه شود.
ارژنگ اضافه کرد: نمایشگاه کتاب محل مناسبی برای عرضه فکر است که در این راستا تولید کتاب‌هایی با محتوای دینی و علمی می‌تواند تولید فکر و گفتمان را در یک جامعه تقویت کند.
وی از آمادگی این دانشگاه برای همکاری با برگزاری دوازدهمین نمایشگاه کتاب در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی از کودکی در جامعه نهادینه شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول