اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان:

30 هزار زن سرپرست خانوار در لرستان وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: 30 هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان وجود دارد.

30 هزار زن سرپرست خانوار در لرستان وجود دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌، غلامرضا متقی پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خرم‌آباد به مناسبت روز تکریم خانواده گفت: زنان سرپرست خانوار با ایفای نقش مادری و انجام وظایف پدرانه در تربیت فرزندانی نمونه در همه عرصه‌ها موفق بوده‌اند.
وی اظهار داشت: کمیته امداد در تمام زمینه‌های فرهنگی، مسکن، درمان و تأمین جهیزیه از این خانواده‌ها حمایت کرده و مفتخر هستیم جامعه هدفمان روز به روز در زمینه‌های علمی، دینی، ورزشی و فرهنگی دارای پیشرفت روزافزون است.
متقی یادآورشد: در حوزه مسکن و ساختمان تا قبل از دولت نهم 2 هزار و 500 مسکن مددجویی ساخته و در دولت دهم 13 هزار مسکن مددجویی برای خدمت به محرومان احداث و در اختیار آنان قرار گرفته است.
وی با اشاره به پرداخت کمک جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت امداد افزود: در دولت دهم کمیته امداد استان لرستان تاکنون 30 هزار جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت اهدا کرده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان لرستان از دیگر رسالت‌های امداد در کنار خدمات حمایتی از خانواده‌ها آموزش و تربیت و فراهم کردن زمینه رشد استعدادهای جوانان و نوجوانان تحت حمایت برشمرد و گفت: همچنین امداد در بحث خدمات درمانی به 60هزار بیمه شده روستایی خدمات درمانی ارائه می‌کند. 
وی خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین رویکردهای امداد بحث توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت امداد است که در این زمینه تاکنون 20 هزار خانوار در لرستان به سمت خودکفایی هدایت شده‌اند و چهار هزار خانواده خودکفا از چتر حمایتی خارج شده‌اند.
در ادامه رئیس اداره فرهنگی کمیته امداد لرستان نیز یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های امداد را خدمات فرهنگی ارائه شده به خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: از امور مهم در دهه سوم انقلاب در زمینه امور فرهنگی توجه به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم از سوی مقام معظم رهبری و راه‌های مقابله با آن بوده است و امداد نیز در این زمینه از دستگاه‌های فعال بوده است.
بهنام فروتن‌نیا خاطرنشان کرد: طرح نظام جامع آموزشی تربیتی خانواده از جمله طرح‌های بسیار قوی و همه جانبه در تشخیص آسیب‌ها، ارائه راهکارهای اساسی، توانمندسازی دینی و اجتماعی خانواده است، که با اجرای این طرح در استان نقاط ضعف و آسیب‌های تهدید کننده پنج هزار و 943 خانوار خانواده‌ها را تشخیص و این خانواده‌ها در زمینه توانمندسازی فرهنگی آموزش دیده‌اند.
وی یادآور شد: در حال حال حاضر 39 هزار دانش‌آموز تحت حمایت امداد امام خمینی (ره) استان بوده که از این تعداد بین پنج تا 10 درصد آن‌ها بازمانده از تحصیل هستند که سعی داریم اقدامات لازم را برای باسواد کردن این افراد انجام دهیم.
در این همایش که با حضور روح انگیز جهان‌افروز مدیرکل امور بانوان استانداری و مشاور استاندار لرستان در امور بانوان برگزار شد 200 زن سرپرست خانوار عضو نظام جامع آموزشی تربیتی خانواده شهرستان خرم‌آباد تجلیل شدند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول