اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج عنوان کرد؛

افزایش 2 برابری برداشت نخود با کشت انتظاری مکانیزه

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج رویکرد جهاد کشاورزی را افزایش تولید محصولات کشاورزی با استفاده از روش‌های نوین در این بخش خواند و گفت: با انجام کشت انتظاری مکانیزه نخود میزان برداشت این محصول دو برابر می‌شود.

افزایش 2 برابری برداشت نخود با کشت انتظاری مکانیزه
فرید سپری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: از  هر هکتار مزارع زیر کشت نخود به طور میانگین یک تن محصول برداشت می‌شود که نسبت به روش کشت سنتی تولید آن بیش از دو برابر خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج تصریح کرد: در پائیز سال زراعی 90-91، 50 هکتار از اراضی روستاهای تابعه حسین‌آباد به کشت نخود انتظاری مکانیزه کامل اختصاص یافته است.
سپری اضافه کرد: این اقدامات توسط شرکت خدمات فنی مهندسی سنبله گستر کردستان با نظارت کارشناسان زراعت این شهرستان به مرحله اجرا در آمده است.
وی یکی از مزایای این نوع کشت استفاده از بذر کار پنوماتیک بهبود یافته عنوان کرد و افزود: در این کشت با فاصله ردیف‌های کاشت 75 سانتیمتری که می‌توان در مرحله داشت برای مبارزه با علف‌های هرز از دستگاه کولتیواتور استفاده کرد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج با اشاره به اقدامات این اداره در سال‌جاری، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 87 هکتار آبیاری تحت فشار در سطح زمین‌های زراعی و باغی با هدف استفاده بهینه از آب و صرفه‌جویی در هزینه‌های جانبی در روستاهای تابعه شهرستان سنندج انجام شده است.
سپری بیان داشت: 58 هکتار از این میزان اراضی آبیاری تحت فشار، آبیاری قطره ای و 29 هکتار آن آبیاری بارانی است.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود 370 هکتار آبیاری قطره ایی در سطح باغات انجام شده که شهرستان سنندج در مقایسه با دیگر شهرستان‌های تابعه استان مقام نخست را به خود اختصاص داد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول