اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

وقف بهترین وسیله برای تقویت حوزه‌هاست

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بر اساس نظر امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و مراجع تقلید مبنی بر استقلال حوزه‌های علمیه، وقف بهترین وسیله برای تقویت حوزه‌هاست.

وقف بهترین وسیله برای تقویت حوزه‌هاست
حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: وقف یکی از مصادیق باقیات صالحات و هدایای معنوی در منفعت عام است.
وی خاطرنشان کرد: اگر مردم مومن و متدین با تبعیت از سیره صالحان گذشته اقدام به موقوفات جدید برای مصارف حوزوی داشته باشند، بدون تردید سربازان جبهه عقیدتی اسلام برای پیشبرد اهداف علمی اسلام در برابر جبهه کفر و نفاق درخشندگی بیشتری از خود نشان می‌دهند.
مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام به دنبال تضعیف مبانی دین و خارج کردن قرآن از متن زندگی جامعه هستند، گفت: رویکرد جوانان حتی در کشورهای غربی و اروپایی به اسلام سبب شده تا فعالیت‌های وسیع و درخوری را در حوزه دین و فعالیت‌های اسلامی برای مبلغان، مولفان، مدرسان و شخصیت‌های علمی در حوزه‌ها داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: وجود مکان‌های مناسب برای پرورش نیروی نخبه در زمینه تبلیغ دین و تدریس دروس اسلامی نیاز جدی است.
رضوی‌مهر عنوان داشت: حوزه‌های علمیه در همه اعصار مستقل بوده و نظر امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و مراجع تقلید بر این است که حوزه‌های علمیه مستقل باشند و دولت‌ها نیاز آنها را تامین نکنند، بنابراین وقف بهترین وسیله برای تقویت حوزه‌هاست.
وی ادامه داد: مردم متدین و مومن می‌توانند با ایجاد موقوفات جدید برای حوزه‌های علمیه نیاز دنیای اسلام را برطرف کنند.
مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به سابقه وقف در بین مردم متعهد و متدین بیان داشت: در سیره صالحان گذشته، موقوفاتی را می‌بینیم که همه آنها با ایمان به جهان آخرت و اهداف ارزشی تعیین موضوع شده است.
وی ابراز امیدواری کرد: مردم خدا باور و مومن با ایجاد موقوفات جدید برای حوزه‌های علمیه مانند گذشته به پشتیبانی از حرکت‌های دینی و اسلامی قیام کنند.
رضوی مهر تصریح کرد: فراوانی موقوفات نشان از ایمان، باور و اطمینانی است که مردم به سازمان اوقاف و امور خیریه دارند.
وی با بیان اینکه موقوفات حوزه‌های علمیه به اندازه کافی نیست، گفت: امروز استقبال چشمگیر از تحصیل علوم دینی در نوجوانان و جوانان به طور فراوان مشاهده شده و این امر سبب می‌شود ساز و کار حضور و ورود و ادامه تحصیل خیل عظیم جوانان فراهم شود و این هدف مهم جز با مشارکت مردم خداباور تحقق پیدا نمی‌کند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول