اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور:

ظرفیت همدان در زمینه وقف در گمنامی است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور گفت: همدان دارای ظرفیت و ثروت قابل توجهی در رابطه به وقف است که این سرمایه در گمنامی است.

ظرفیت همدان در زمینه وقف در گمنامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عبدالرضا عابد ظهر امروز در بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان همدان، با تأکید بر لزوم توجه به امر وحدت در هر دستگاهی، این مهم را وسیله ای در راستای دستیابی به اهداف ترسیم شده قلمداد و اظهار کرد: امروز اوقاف و امور خیریه نیازمند روحیه جهادی و تحولی بزرگی است چرا که اگر این روحیه انقلابی و جهادی از نظر دور شود، به اهداف و چشم انداز تعریف شده، نخواهیم رسید.
وی با اشاره به هدف اوقاف و امور خیریه در راستای احیای موقوفات کشور، عنوان کرد: در راستای دستیابی کامل به این هدف باید پارامترهای چهارگانه طراحی و برنامه ریزی، آمادگی برای عمل، انجام عمل و مداومت و پیگیری مستمر را مورد توجه قرار دهیم.
مدیرعامل بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی اوقاف و امور خیریه برای موقوفات، تصریح کرد: زمینه فعالیت و احیای موقوفات باید مشخص باشد که در این راستا نیز امر وحدت و انسجام بین مجموعه بسیار تأثیرگذار است.
وی افزود: اگر در دستگاه اوقاف و امور خیریه یا هر دستگاه اجرایی دیگر، نگرش مبتنی بر وحدت و انسجام باشد، سرعت پیگیری امور آن شتاب شایان توجهی میگیرد اما در غیر این صورت نه تنها به عملکرد نظام ضربه خواهد زد بلکه در دنیا و آخرت نیز باید در این زمینه پاسخگو بود.
عابد با بیان اینکه در حال حاضر زمینه رشد و پیشرفت در راستای توسعه و توجه به وقف و موقوفات در کشور، فراهم است، گفت: موقوفات از مردم است و نه از دولت؛ که بر این اساس مردم نیز باید در صحنه توسعه و آبادانی موقوفات وارد عرصه شوند.
وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌هایی که در اوقاف و امور خیریه با مشارکت بخش خصوصی، انجام می‌شود، متذکر شد: در این زمینه نیز نباید افراط یا تفریط شود، بلکه همه امور باید برنامه محور باشد و سرمایه‌ها حتماً باید از اوقاف و امور خیریه آورده شود.
مدیرعامل بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود هر استانی در باب وقف و موقوفات، خاطرنشان کرد: در زمینه فرصت‌های موجود، چندگانگی اطلاعات و چندگانگی عملکرد نیز آسیب رسان است که با این وصف میتوان همکاری و اجماع نظر را بیش از پیش مورد توجه قرار داد.
وی با تأکید بر لزوم تبدیل درآمد موقوفات به احسن، به معضل بیکاری در جامعه اشاره و در این ارتباط عنوان کرد: بحث ایجاد اشتغال و معضل بیکاری متوجه همه دستگاه‌ها بوده و هیچ دستگاهی نمی‌تواند خود را از آن مبرا بداند چرا که این دیدگاهی آسیب‌رسان به کشور است که در این زمینه در اوقاف میتوان با بحث توسعه موقوفات ایجاد اشتغال را نیز مورد توجه قرار داد.
عابد در ادامه به فعالیت صندوق راسخون در اوقاف و امور خیریه اشاره و اظهار کرد: در اوقاف و امور خیریه باید به سمت ایجاد بانک وقف سوق پیدا کنیم که در این زمینه تنها کشوری که بانک وقف دارد ترکیه است و این مهم در ایران اسلامی نیز، شدنی است.
وی اضافه کرد: بانک وقف در ترکیه پنجمین بانک برتر این کشور از بین 33 بانک است که دارایی 6 میلیارد دلاری دارد و شعبات آن از لندن، نیویورک تا آسیای شرقی و میانه فعال است.
مدیرعامل بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور با تأکید بر لزوم توجه به امر اطلاع رسانی کیفی فعالیت‌ها در ادارات مختلف اوقاف و امور خیریه، اذعان کرد: همدان دارای پتانسیل و ثروت قابل توجهی در رابطه به وقف است که این سرمایه در گمنامی است و نباید گمنام باقی بماند چرا که در عرصه فعالیتهای اقتصادی همه استانها باید ورود جدی پیدا کنند.
وی در پایان سخنانش با بیان اینکه نگاه اقتصادی امروز به گردش مالی سرمایه معطوف است، گفت: نگاه اوقاف و امور خیریه زنده کردن موقوفات سطح کشور است که با توجه به درآمد موقوفات امر گردش مالی و اقتصادی نیز مورد توجه قرار گرفته است.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول