اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند:

بنیان نظام اسلامی بر دانش جامعه استوار است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان دماوند، بنیان نظام جمهوری اسلامی ایران را بر اصل دانش و محوریت علم در جامعه استوار دانست.

بنیان نظام اسلامی بر دانش جامعه استوار است
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، علی‏رضا قاسمی‏فرزاد پیش از ظهر امروز در آیین بزرگداشت هفته پژوهش که با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رودهن، شهرداران دماوند و رودهن و جمعی از پژوهشگران در سالن آمفی‏تئاتر دانشگاه آزاد رودهن برگزار شد، اظهار داشت: رژیم ستم‏شاهی رویکردی عکس این اصل را در پیش گرفته بود.
وی ادامه داد: طاغوتیان در ادوار سیطره خود بر این مرز و بوم اسلامی همواره رمز ماندگاری حاکمیتشان را  توسعه جهل و نادانی در جامعه قلمداد می‏کردند.
قاسمی‏فرزاد اضافه کرد: پس از انقلاب شکوهمند اسلامی و ظهور نظامی مبتنی بر دین مبین اسلام، وضع به گونه‏ای دیگر شد و دانش، بنیان و اساس کشور را تشکیل داد.
فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه بیشترین ارتباط مقام معظم رهبری با دانشگاهیان است، گفت: از جمله مصادیق بارز دانش‏محوری در نظام مقدس جمهوری اسلامی بیشترین حضور مقام عظمای ولایت در جمع دانشگاهیان است.
وی ادامه داد: این اهتمام ویژه مسئولان به علم و پژوهش در سالیان اخیر به ثمر نشست و کشور در زمینه‏های مختلف علمی نظیر سلول‏های بنیادین، فناوری هسته‏ای، تسخیر فضا و ... توفیقات شایانی را کسب و به تالار افتخارات خود افزود.
قاسمی‏فرزاد با اشاره به جایگاه پژوهش در آیات، احادیث و روایات اظهار داشت: جایگاه و منزلت پژوهش در آیات قران کریم، احادیث معصومین (ع) و روایات بزرگان دین تبیین شده است.
فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: مولای متقیان علی (ع) در گوشه‏ای فرمایشات گران‏قدر خود می‏فرمایند که "علم بر دو نوع است".
وی ادامه داد: آن امام همام در این حدیث قدسی ادامه می‏دهند که "علمی که با سعی و تلاش کسب می‏شود و عملی که از طریق استماع به دست می‏آید".
قاسمی‏فرزاد افزود: با تکیه بر این حدیث پرمغز از نخستین ستاره تابناک آسمان امامت و ولایت می‏توان به اهمیت دانش مبتنی بر تحقیق پی برد.
فرماندار شهرستان دماوند پیشرفت و توسعه را از محصولات پژوهش خواند و گفت: اگر پژوهش و پژوهشگری وجود نداشته باشد، به طور قطع توسعه و پیشرفت از بطن جامعه رخت خواهد بست.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول