اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اساس قانون جامع حمایت از معلولان

صدور پروانه ساختمان‌سازی منوط به رعایت مناسب‌سازی است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان گفت: بر اساس قانون جامع حمایت از معلولان صدور پروانه ساختمان‌سازی منوط به رعایت مناسب‌سازی است و تمام شهرداری‌ها مکلف به رعایت این موضوع شده‌اند.

صدور پروانه ساختمان‌سازی منوط به رعایت مناسب‌سازی است
علیرضا ابراهیمیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه مناسب‌سازی از مهم‌ترین خواسته‌های معلولان است، اظهار داشت: تمامی ساختمان‌ها، معابر شهری و مکان‌های عمومی موجود در سطح شهر‌ها باید به صورت جدی مناسب‌سازی شوند.
وی به اقدامات صورت گرفته در اصفهان در راستای مناسب‌سازی اشاره کرد و افزود: مناسب‌سازی کتابخانه مرکزی به عنوان نخستین اقدامات صورت گرفته در این زمینه محسوب می‌شود.
عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان با اشاره به مناسب‌سازی در پارک شهید رجایی اصفهان به عنوان اجرای نمونه این موضوع در این مکان تفریحی تصریح کرد: مناسب‌سازی در این پارک در سه فاز مختلف صورت می‌گیرد که در حال حاضر فاز نخست این موضوع انجام شده است.
وی اضافه کرد: در فاز نخست این طرح یک گیت مناسب برای عبور و مرور معلولان دارای ویلچر مشخص شد و این گیت به عنوان مانعی برای جلوگیری از تردد موتورسیکلت‌ها به داخل پارک محسوب می‌شود که در حال حاضر و اجرای آن یکی از مهم‌ترین راهکارهای موثر به منظور برطرف شدن دغدغه‌های شهرداری در راستای این موضوع است.
ابراهیمیان با بیان اینکه گیت نصب شده در این پارک نمونه‌ای برای سایر پارک‌ها است، تاکید کرد: تمامی شهرستان‌های سراسر استان نیز باید با الگو‌گیری از این طرح پارک‌های موجود را به این گیت مجهز کنند.
وی به ضرورت توجه شهرداری‌ها به رعایت مناسب‌سازی در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس قانون جامع حمایت از معلولان صدور پروانه ساختمان‌سازی منوط به رعایت مناسب‌سازی است و تمام شهرداری‌ها مکلف به رعایت این موضوع شده‌اند.
عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان بیان داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال جاری مناسب‌سازی پارک شهید رجایی اصفهان به عنوان یکی از پارک‌های پر‌تردد موجود در سطح شهر صورت می‌گیرد.
وی به حمایت شورای شهر اصفهان از موضوع مناسب‌سازی اشاره کرد و گفت: به صورت کلی بدنه شهرداری از این موضوع استقبال کرده است و مسئولان اصفهان به صورت ویژه در این زمینه گام بر می‌دارند و اصفهان باید در راستای مناسب‌سازی برای معلولان الگویی برای سایر استان‌ها باشد.
ابراهیمیان با اشاره به اینکه در حال حاضر مناسب‌سازی به عنوان یکی از شاخصه‌های توسعه شهر‌ها محسوب می‌شود، اظهار داشت: مناسب‌سازی از راهکار‌های افزایش کیفیت محیط و زندگی شهری است و تمامی شهر‌ها باید این موضوع را به عنوان مهم‌ترین شاخص‌های توسعه شهری رعایت کنند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول