اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها صورت گرفت؛

کاهش 15 درصدی مصرف برق در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: مصرف انرژی الکتریکی در استان پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها 15 درصد کاهش داشته است.

کاهش 15 درصدی مصرف برق در خراسان شمالی
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی،  وحید باغیشنی اظهار داشت: مقایسه میزان مصرف انرژی طی هشت ماهه سال 90 با آنچه که پیش بینی می‌شد اختلافی 15 درصدی را نشان می‌دهد به طوری که طی این مدت 650 هزار مگاوات ساعت مصرف برق داشته‌ایم.
وی میزان پیش بینی شده را با توجه به نرخ رشد جمعیت مشترکان و نرخ رشد مصرف انرژی، 750 هزار مگا وات ساعت عنوان کرد و افزود: تحقق مصرف 650 هزار مگا وات ساعت در حالی رخ داده است که مصرف هشت ماهه سال گذشته نیز 706 هزار مگا وات ساعت بوده است.
باغیشینی به افزایش 15 هزار مشترک جدید طی سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: با این وجود همکاری مشترکان در امر مدیریت مصرف، این میزان صرفه جویی انرژی را موجب شده است.
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی از کاهش 10 درصدی پیک بار سال 90 خبر داد و گفت: توان مصرفی در ساعات اوج بار امسال 205 مگاوات ساعت پیش بینی می‌شد که میزان 186 مگاوات ساعت تحقق یافت.
وی میزان صرفه جویی انجام شده از این طریق پس از اجرای قانون هدفمندی را نیز 380 میلیارد و 700 میلیون ریال عنوان کرد.
خبر دیگر نیز حاکی است، رئیس گروه تحقیقات شرکت توزیع برق استان در دومین جشنواره ملی علم تا عمل مورد تقدیر قرار گرفت.
استاندار خراسان شمالی و معاون فناوری و نو آوری و دبیر جشنواره ملی علم تا عمل در تقدیر نامه‌های جداگانه‌ای از تلاش‌های رئیس گروه تحقیقات این شرکت در طراحی و اجرای سیستم اعلام خاموشی قبل از تماس مشترک قدردانی کردند.
ابوطالب شفقت و سید محمودرضا آقامیری برگزیده شدن طرح علی رحیمی رئیس گروه تحقیقات شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در دومین جشنواره ملی علم تا عمل را نشانه سرافرازی ایران و استان دانسته و تلاش‌های صورت گرفته در این راه را مورد تقدیر و امتنان قرار دادند.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول