اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری؛

مصرف انرژی برق 24 مگاوات کاهش داشت

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: در هشت ماهه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته در چهارمحال و بختیاری 24 مگاوات کاهش مصرف انرژی داشته‌ایم.

مصرف انرژی برق 24 مگاوات کاهش داشت
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی شهریارپور عصر امروز در کارگروه تخصصی اقتصاد و انرژی شورای پدافند غیرعامل این استان با اشاره به مصرف 41 هزار مگاواتی کشور و دو برابر شدن این میزان در هر 10 سال گفت: باید مصرف، تولید و بار انرژی در کشور مدیریت شود.
وی افزود: برای کاهش مصرف انرژی اقداماتی مانند اجرای تعدیل روشنایی معابر شامل 4 هزار و 479 دستگاه چراغ پرمصرف به کم مصرف، برگزاری دوره به سامانی برای مربیان و اصناف، جمع‌آوری لامپ‌های پرمصرف، اجرای طرح ممیزی در 100 ساختمان دولتی و توزیع یک میلیون و 600 هزار شعله لامپ کم مصرف بین مشترکان صورت گرفته است.
شهریارپور به هزینه یک میلیارد و 960 میلیون ریالی برای کاهش مصرف انرژی در چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: برای مدیریت مصرف در این استان باید بودجه بیشتری اختصاص داده شود.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری هدف از تشکیل کارگروه شورای پدافند غیرعامل را استفاده از نظرات و دیدگاه‌های بخش‌های دولتی و خصوصی دانست.
وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید برای پدافند غیرعامل پست سازمانی مجزا در نظر بگیرند.
شهریارپور برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه پدافند غیرعامل را ضروری برشمرد و افزود: پایگاه جامع پدافند غیرعامل چهارمحال و بختیاری در آینده‌ای نزدیک و به صورت پایلوت در جهاد کشاورزی به صورت اجرایی راه‌اندازی می‌شود.
وی با اشاره به میزان مصرف برق در بخش‌های مختلف، گفت: مصرف برق چهارمحال و بختیاری در بخش‌های مختلف خانگی 10.43 درصد، در بخش عمومی 42.39 درصد، در بخش صنعتی 4.03 درصد و در بخش تجاری 14.47 درصد کاهش و در بخش کشاورزی هم 69.79 درصد افزایش داشته است.
شهریارپور گفت: میانگین مصرف ماهانه هر مشترک از 151 کیلو وات در ساعت قبل از هدفمندی یارانه‌ها به 130 کیلو وات در ساعت بعد از اجرای این قانون رسیده است.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به قیمت‌های مصوب نرخ برق مصرفی در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در این استان، اظهار داشت: قیمت برق مصرفی برای مشترکین خانگی و تجاری به صورت پلکانی لحاظ خواهد شد.
وی تأکید کرد: صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف باید همواره در ادارات رعایت شود و همچنان که در عمران و آبادانی، همت مضاعف اعمال می‌شود در رابطه با مصرف انرژی نیز با همت بیشتری صرفه‌جویی انجام گیرد تا شاهد تسریع در روند توسعه و پیشرفت این استان باشیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول