اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال صورت گرفته است؛

افزایش 21 درصدی مصرف برق در بخش صنعت زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان گفت: امسال مصرف برق استان زنجان در بخش صنعت 21 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

افزایش 21 درصدی مصرف برق در بخش صنعت زنجان
عادل کاظمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه بخش صنعت امسال با 439 میلیون و 613 هزار و 746 کیلو وات ساعت بیشترین مصرف برق را در بین بخش‌های دیگر داشته است، اظهار داشت: امسال در مجموع 848 میلیون و 53 هزار و 937 کیلو وات ساعت برق در استان زنجان مصرف شده است.
وی با اشاره به اینکه با توجه به هدفمندی یارانه‌ها مصرف برق استان زنجان در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مجموع چهار درصد کاهش داشته است، افزود: در سال گذشته 811 میلیون و 998 هزار و 250 کیلو وات ساعت برق در استان مصرف شده بود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان با اشاره به اینکه بعد از هدفمندی یارانه‌ها مصرف برق در بخش‌های خانگی، عمومی و تجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیر داشته است، خاطرنشان کرد: کشاورزی و صنعت از بخش‌هایی هستند که میزان مصرف آنها بعد از هدفمندی یارانه‌ها افزایش داشته که نشان از افزایش اشتغال در استان است.
وی با بیان اینکه صنایع روی، نساجی، فولاد و ریخته‌گری و صنایع برقی در بین دیگر صنایع استان بیشترین مصرف را داشته‌اند، یادآور شد: با هدفمندی یارانه‌ها مصرف انرژی برق در کشور به ویژه در بخش خانگی و عمومی کاهش چشمگیر یافته به‌ گونه‌ای که هم رشد همیشگی مصرف متوقف شده و هم میانگین مصرف انرژی برق در کشور روندی نزولی در پیش گرفته است.
کاظمی با بیان اینکه در مصرف صحیح حامل‌های انرژی هنوز با استانداردهای بین‌المللی فاصله داریم، گفت: ادامه این روند و مدیریت در مصرف موجب حرکت کشور به سمت توسعه می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان با اشاره به اینکه هدفمندی یارانه‌ها تاثیر بسیار مثبتی در زمینه مصرف برق در استان داشته است، خاطرنشان کرد: با مدیریت مصرف می‌توان ظرفیت‌های جدیدی ایجاد کرد.
وی با اشاره به اینکه تامین روشنایی بلوار ورودی تا خروجی شهر زرین‌آباد به ایجرود، تامین برق شرکت توتون صنعت، تامین برق مجتمع‌ها از جمله پروژه‌های مهم شرکت توزیع برق در سال گذشته و امسال است، افزود: تامین برق واحدهای مسکونی پارس مسکن البرز، تامین برق شرکت تعاونی مسکن کارگران ایران ترانسفو (پروژه نگین) به میزان  205 واحد واقع در ضلع غربی شهرک امیر کبیر از سال گذشته آغاز و اجرا شده است.
کاظمی تصریح کرد: تامین برق مجتمع پیام مخابرات، شهرک پونک، تامین برق مجتمع مسکونی یادمان خیابان خرمشهر نیز در سال گشته انجام شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان از باز سازی شبکه‌های تخریب شده در قالب مانور بحران توسط شرکت توزیع  برق استان با هماهنگی و مساعدت ستاد بحران فرمانداری شهرستان زنجان، اداره کل راه و ترابری استان زنجان نیز خبر داد و گفت: با تلاش و جدیت مجموعه همکاران شرکت توزیع برق، شبکه‌های برق روستاهای گلجه امام، پرچینه و امیر‌آباد  که به دلیل بارش اخیر سنگین برف و شرایط نامساعد جوی در اوایل آذر ماه تخریب شده بود باز سازی شده است.
وی افزود: این عملیات با صرف هزینه‌ای بالغ بر 300 میلیون ریال و با شش اکیپ اجرایی در 10 ساعت ترمیم و بازسازی شد.
کاظمی خاطرنشان کرد با بازسازی شبکه‌های فشار متوسط هوایی که در قالب مانور بحران در شرایط نامساعد جوی اجرا شد، روستاهای مذکور برق‌دار و اهالی منطقه از نعمت برق بهره‌مند شدند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول