اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان:

اصلاح هندسی میادین زنجان موجب روانی ترافیک می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: اصلاح هندسی میادین شهر زنجان موجب باز شدن گره‌های ترافیکی این شهر می‌شود.

اصلاح هندسی میادین زنجان موجب روانی ترافیک می‌شود
مقصود شمس‌آذر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: بر اساس قانون جدید راهنمایی و رانندگی، اختیارات ویژه‌ای به افسران پلیس داده شده تا در صورت مشاهده تخلف اقدام به اعمال قانون کنند.
وی با اشاره به اینکه در قانون جدید راهنمایی و رانندگی، رانندگان متخلف برای پرداخت جریمه قبض‌های جریمه 60 روز فرصت دارند، تصریح کرد: بر اساس ماده هفت این قانون، به رانندگانی که 20 تخلف حادثه‌ساز مرتکب شوند، نمره منفی داده می‌شود که حرکات نمایشی، سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ و عبور از چراغ قرمز از جمله این تخلفات است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با تاکید بر اینکه جرایم در نظر گرفته شده برای خودروهای عمومی بیش از خودروهای شخصی است، یادآور شد: اگر راننده‌ای به‌ علت تخلفات انجام داده 30 نمره منفی در سابقه‌اش ثبت شود، گواهینامه وی به‌ مدت سه ماه ضبط شده و پس از آن نیز باید 400 هزار ریال پرداخت کند و اگر این رانندگان بار دیگر 25 نمره منفی از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی دریافت کنند شش ماه از رانندگی محروم شده و 600 هزار ریال نیز جریمه می‌شوند.
وی ادامه داد: اگر راننده‌ای برای بار سوم مرتکب تخلف شده و 20 نمره منفی کسب کند، گواهینامه این شخص باطل شده و فرد یک سال حق رانندگی نداشته و پس از آن نیز بار دیگر باید مجددا اقدام به اخذ گواهینامه کند.
شمس آذر با تأکید بر اینکه پس از ضبط گواهینامه، راننده متخلف حق رانندگی ندارد، افزود: اگر در چنین شرایطی فرد دچار مشکل شود، تعهدات بیمه‌نامه به هیچ عنوان به وی تعلق نمی‌گیرد.
وی با هشدار در این مورد که رانندگان نباید در حالت غیر متعادل اقدام به رانندگی کنند، اظهار کرد: در این شرایط و بر اساس قانون جدید فرد دو میلیون ریال جریمه شده و گواهینامه وی نیز به‌ مدت شش ماه ضبط و فرد متخلف به مراجع قضایی تحویل داده می‌شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همچنین به جریمه 200 هزار ریالی رانندگانی که به گذرگاه عابر پیاده تجاوز کند و یا پشت خط ایست توقف نمی‌کنند، اشاره کرد و گفت: براساس قانون جدید راهنمایی و رانندگی برای تخلفات حادثه‌ساز، جرایمی از 100 هزار ریال تا یک میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
وی به الزامی شدن استفاده از کمربند ایمنی توسط سرنشینان خودرو اشاره کرد و یادآور شد: خودروهایی که فاقد کمربند ایمنی هستند شش ماه فرصت دارند، تا نسبت به نصب این وسیله اقدام کنند.
شمس‌آذر یادآور شد: در شرایطی که نقص فنی خودرو و یا غیراستاندارد بودن جاده باعث بروز حادثه رانندگی شود، شرکت‌های خودروساز و یا وزارت راه و ترابری مقصر اعلام می‌شوند.
وی در مورد نقش عابر پیاده در تصادفات نیز گفت: در صورتی که عابر پیاده از محل‌های مجاز و یا پل هوایی استفاده نکند و این اقدام منجر به بروز حادثه رانندگی شود، عابر پیاده مقصر شناخته می‌شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان به تشدید اعمال قانون در رابطه با تخلفات صورت گرفته از سوی موتورسواران اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس قانون جدید، حرکت موتورسواران در پیاده‌رو، حرکت در جهت مخالف مسیر مجاز، ایجاد صدای ناهنجار، حمل بار غیر متعارف، حرکت نمایشی مارپیچ، تک چرخ، حمل یدک، عدم استفاده از کلاه و تردد در خطوط ویژه اتوبوس‌رانی تخلف محسوب شده و وسیله نقلیه حداقل یک هفته توقیف می‌شود.
وی بیان داشت: در قانون جدید راهنمایی و رانندگی 171 نوع تخلف احصا شده است که از اول دی ماه سال جاری با بروز این تخلفات طبق قوانین راهنمایی و رانندگی اعمال قانون صورت می‌گیرد.
شمس‌آذر از عدم توجه به شکل هندسی برخی از نقاط شهر زنجان خبر داد و بیان داشت: میدان‌های مدرس، روزبه، جهاد و ارتش به دلیل عدم توجه به شکل هندسی احداث آنان گره‌های ترافیکی را برای شهر زنجان به وجود آورده‌اند که اصلاح هندسی آنان در دستور کار قرار دارد.
وی یادآور شد: در شورای ترافیک شهر زنجان نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای اصلاح گره‌های ترافیک شهر زنجان انجام شده است، که به زودی اجرایی می‌شوند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان خاطرنشان کرد: شهر زنجان به دلیل عدم داشتن خیابان‌های موازی همواره از این موضوع رنج می‌برد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم گسترش فرهنگ حمل و نقل عمومی تاکید کرد و افزود: ضروری است با افزایش حمل و نقل عمومی و کاهش خودروهای شخصی به سوی کیفیت‌افزایی در این زمینه گام برداشت.
شمس‌آذر با اشاره به توزیع بروشور در سطح شهر زنجان، تصریح کرد: آموزش‌های لازم در قالب این بروشورها به مردم در زمینه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و آگاهی از قوانین جدید راهنمایی و رانندگی ارائه شده است.
وی بر لزوم مساعدت و همکاری مردم با پلیس تاکید کرد و گفت: همکاری مردم موجب اجرای مطلوب قوانین در جامعه می‌شود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول