اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت امور عشایر انجام می‌شود؛

آغاز عملیات تأمین آب عشایر آبگندی گچساران

خبرگزاری فارس: رئیس امور عشایر گچساران از عملیات اجرایی تأمین آب عشایر منطقه آبگندی گچساران در هفته پیش رو خبر داد.

آغاز عملیات تأمین آب عشایر آبگندی گچساران
بهمن آزادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: برای تأمین آب شرب کانون اسکان عشایر در منطقه آبگندی گچساران افزون بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای گچساران در سال 90 و اعتبارات نفت اختصاص داده شده است.
وی مساحت منطقه عشایری آبگندی را 640 هکتار عنوان کرد و افزود: این منطقه برای اسکان 98 خانوار عشایری در نظر گرفته شده که برای اسکان 300 خانوار قابل توسعه است.
آزادی با اشاره به مشکلات آب شرب این منطقه، حل این مشکلات را سبب استقبال بیشتر عشایر برای سکونت در این منطقه عنوان کرد.
وی تصریح کرد: عملیات اجرایی تأمین آب منطقه آبگندی تا پایان سال 90 به اتمام می‌رسد که این پروژه آب افزون بر 100 خانوار عشایری در این منطقه را تأمین می‌کند.
رئیس اداره امور عشایر گچساران خاطرنشان کرد: در حال حاضر آب عشایر این منطقه از طریق تانکرهای آبرسانی تأمین می‌شود که این نوع آبرسانی مشکلات زیادی را در پی داشته است.
آزادی ابراز داشت: در حال حاضر هشت خانوار عشایری در این کانون اسکان یافته‌اند که در صورت تأمین تسهیلات مسکن از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خانواده‌های عشایری در این منطقه اسکان می‌یابند.
وی جدول‌گذاری، خیابان کشی، برق رسانی و زیرسازی جاده دسترسی را از جمله خدمات ارائه شده به این منطقه عنوان کرد.
آزادی گفت: افزون بر 680 هکتار دشت قابل کشت در این منطقه برای عشایر وجود دارد که در صورت اسکان و بر اساس اولویت به عشایر ساکن در این منطقه اختصاص می‌یابد.

* خدمات‌رسانی تعداد اندک ادارات گچساران به عشایر
این مقام مسئول در گچساران خدمت‌رسانی به عشایر غیور و جلب رضایت‌مندی آن‌ها را یک ضرورت دانست و از ادارات و نهادهای گچساران خواست تا بخشی از اعتبارات خود را در زمینه خدمات‌رسانی به عشایر هزینه کنند.
آزادی ابراز داشت: بر اساس ماده پنجم آیین‌نامه ساماندهی عشایر، همه دستگاه‌های اجرایی موظف به هزینه‌ کردن بخشی از اعتبارات خود در مناطق عشایری هستند.
وی تصریح کرد: تعداد کمی از ادارات و نهادهای گچساران در خدمات‌رسانی به عشایر تلاش دارند و ضروری است که همه ادارات و نهادها برای ساماندهی و برطرف ‌کردن مشکلات جامعه عشایری گچساران بیش از پیش همکاری‌های لازم را داشته باشند.
آزادی ادامه داد: همگام با توسعه مناطق روستایی باید مناطق عشایر نیز توسعه یافته و شاخص‌های برخورداری متناسب با روستاها توسعه یابد.
رئیس اداره امور عشایر گچساران آشنا کردن عشایر با مشاغلی غیر از دامداری از جمله پرورش گل، پرورش زنبور عسل، زراعت، باغداری و تولید صنایع دستی بنا بر استعداد را از مهم‌ترین اهداف مورد نظر امور عشایر گچساران دانست.
این مسئول تصریح کرد: اگر مشاغل یاد شده در بین عشایر ترویج و توسعه یابد علاوه بر افزایش سطح درآمد این قشر، بنیه اقتصادی در اشتغال و زندگی آن‌ها نیز تقویت می‌شود.
وی ضمن تأکید بر خدمات‌رسانی به عشایر گفت: در مورد عشایر باید زمینه‌ای ایجاد شود تا هر کسی که مایل به کوچ بود به راحتی بتواند زندگی کوچ‌نشینی را ادامه دهد و خدمات‌رسانی در حد مطلوب به این قشر صورت گیرد.
به گزارش فارس منطقه عشایری آبگندی گچساران در 25 کیلومتری جنوب غرب این شهرستان قرار دارد.
گچساران افزون بر دو هزار خانوار عشایری با جمعیتی بیش از 12 هزار نفر داد.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول