اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار کرمان خبر داد:

2 برابر شدن مدارس عشایری در دولت احمدی‌نژاد

خبرگزاری فارس: مشاور امور عشایری استاندار کرمان گفت: از زمان دولت نهم تاکنون تعداد مدارس شبانه‌روزی عشایر استان کرمان در مقاطع راهنمایی و دبیرستان دو برابر شده است، اما هنوز نیازمند توجه بیشتر در این بخش هستیم.

2 برابر شدن مدارس عشایری در دولت احمدی‌نژاد
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، امیدعلی منصوربهمنی عصر امروز در نشست پیرامون مسائل فرهنگی عشایر در شهرستان جیرفت اظهار داشت: عشایر استان در فصل تابستان در شمال و در فصل زمستان در جنوب استان متمرکز هستند.
وی عشایر را جامعه سوم کشور خواند و افزود: این قشر با وجود تمام توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود از ابتدایی‌ترین امکانات یک زندگی معمولی محروم هستند.
منصوربهمنی با بیان اینکه مطالبات حضرت امام (ره) در مورد عشایر تاکنون ادا نشده است، تصریح کرد: اگر همه مسئولان مانند امام راحل این قشر توانمند و مستعد جامعه را بشناسند، قطعا وضع آن‌ها دگرگون می‌شود.
وی ابراز داشت: اگر سردار قاسم سلیمانی خار چشم امریکا شده و صیاد شیرازی و هزاران شهید دیگر از جامعه عشایری تقدیم این نظام و انقلاب شده است، به دلیل غیرت و دلاورمردی آن‌ها است.
منصوربهمنی بیان داشت: این بافت زندگی سخت و پیچیده در هیچ زمانی از سوی مسئولان مربوطه همراهی نشده است و تنها در راستای اسکان آن‌ها گام برداشته شد.
وی تأکید بر این امر که جوانان عشایری دیگر انگیزه چنین زندگی را ندارند، عنوان کرد: اگر به این امر توجه نشود، باید در آینده این هویت و فرهنگ غنی را به میراث فرهنگی سپرد و آن را تنها در موزه‌ها جستجو کرد.
منصوربهمنی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته بیشترین درآمد را زنان عشایر داشته‌اند، خاطرنشان کرد: باید همه مسئولان با همکاری یکدیگر و برنامه‌ریزی دقیق با توجه به ظرفیت تولید در این بخش، زمینه عرضه و بازاریابی آن‌ها را فراهم کنند.
وی اذعان داشت: اداره امور عشایری به تنهایی توان ساماندهی این جمعیت را ندارد و نیازمند همکاری همه ارگان‌ها و نهادهای اجرایی هستند.
منصوربهمنی گفت: همچنین در بخش قوانین، در صورت ضعف یا نبود قانون مناسب آن را باید ایجاد و اصلاح کرد تا دیگران حتی برای چند روز به اینگونه زندگی کردن رغبت پیدا کنند.
مشاور امور عشایری استاندار کرمان اظهار داشت: در جامعه عشایری استعدادهای بالقوه‌ای در راستای صنایع دستی و گردشگری وجود دارد که برای بالفعل شدن نیاز به حمایت مسئولان امر دارد.
وی افزود: در بخش صنایع دستی دوره‌های آموزشی برگزار شده است تا هنری که در ذات خانواده‌های عشایری نهفته است به دیگران نیز عرضه شود.
منصوربهمنی تصریح کرد: در بخش گردشگری نیز مناطق جذاب و دیدنی در محل اسکان عشایر وجود دارد و می‌توان با سرمایه‌گذاری حضور مطلوب گردشگران را در این مناطق فراهم کرد.
وی با تأکید بر تخصیص اعتبار راه‌اندازی تشکل‌های بانوان عشایر ابراز داشت: باید زمینه بازاریابی صنایع دستی عشایر را برای عرضه در داخل و خارج کشور فراهم آورد.
منصوربهمنی بیان داشت: اگر به بخش صنایع دستی عشایر که نوعی منبع درآمد برای این خانواده‌ها است، توجه نشود، به فراموشی سپرده می‌شود.
وی عنوان کرد: از زمان دولت نهم تاکنون تعداد مدارس شبانه‌روزی عشایر استان کرمان در مقاطع راهنمایی و دبیرستان دو برابر شده است، اما هنوز نیازمند توجه بیشتر در این بخش هستیم.
منصوربهمنی کرد: همچنین مسکن عشایر تا پیش از دولت نهم با تسهیلات دولت 450 دستگاه و در زمان این دولت از زمان مرحله معرفی به بانک تا تحویل 10 هزار دستگاه است.
وی با اشاره به اقدامات دولت نهم و دهم در مورد راه‌ها و بهداشت عشایر اذعان داشت: با وجود همه تلاش‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته، اما هنوز تا جایگاه مطلوب و مناسب فاصله زیادی وجود دارد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول