اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی خبر داد:

برگزاری نوزدهمین جشنواره سوارکاری عشایر آذربایجان‌شرقی در سطح ملی

خبرگزاری فارس: مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی گفت: تلاش می‌کنیم نوزدهمین جشنواره سوارکاری عشایر استان در سطح ملی برگزار کنیم.

برگزاری نوزدهمین جشنواره سوارکاری عشایر آذربایجان‌شرقی در سطح ملی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی تربیت‌بدنی آذربایجان شرقی، سیدمحمد شروین‌اسبقیان در نشست هیئت‌های ورزشی شهرستان کلیبر اظهار کرد: جشنواره سوارکاری عشایر آذربایجان‌شرقی 18 دوره با موفقیت و شکوه و عظمت در خور شان و منزلت عشایر آذربایجان‌شرقی برگزار شده است و تلاش می‌کنیم نوزدهمین دوره آن نیز در سال 91 با همکاری ارگان‌ها در سطح ملی برگزار می‌شود چون می‌خواهیم توان و ظرفیت بالای عشایر غیور آذربایجان را نشان دهیم.
وی در این نشست همچنین در خصوص وضعیت ورزش شهرستان گفت: شهرستان کلیبر در ورزش استان توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خوبی را به ورزش استان نشان داده و فوتبال شهرستان در سال‌های گذشته یکی از قدرت‌های خوب به حساب می‌آمد.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی ایران عنایت ویژه‌ای به ورزش شده و توجه دولت نهم و دهم به زیرساخت‌های ورزشی برای همگانی روشن است و تمام تلاش و کوشش مدیران افزایش علاقه مردم و گرایش آنان به ورزش و افزایش نشاط و سلامتی در جامعه است.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی در خصوص سرانه ورزشی شهرستان کلیبر گفت: سرانه ورزشی شهرستان کلیبر 41 صدم متر مربع بوده و که با اتمام پروژه‌های عمرانی ورزشی نیمه تمام سرانه این شهرستان به 97 صدم متر مربع خواهد رسید.
اسبقیان در این جلسه‌ در خصوص برنامه‌های آتی این اداره گفت: رساندن سرانه فضای‌های ورزشی شهرستان به یک متر و حتی بالاتر‌، افزایش پنج درصدی و  چهار درصدی مشارکت جمعیت در ورزش همگانی و توسعه ورزش قهرمانی است و بسته‌های اجرایی این موفقیت برنامه‌ریزی شده است که در سند راهبردی ورزش استان و چراغ راه پنج سال آینده ورزش استان تبیین شده است.
اسبقیان در ادامه گفت: روستاها در کانون توجه دولت قرار گرفته‌اند و دولت در کنار توجه به شهرها توجه ویژه‌ای هم به روستاها دارد و اکنون روستاها و نقاط دور دست کشور کانون توجه دولت قرار گرفته است.
وی همچنین با اشاره به احداث اماکن ورزشی در شهرستان‌ها و روستاها گفت: استعدادهای زیبایی در حوزه ورزش در شهرستان‌ها و روستاها داریم و این استعدادها می‌تواند ورزش آذربایجان‌شرقی را در جمع  سه استان برتر کشور در بخش ورزش قرار دهد و نام ایران را در میادین بزرگ ورزشی پرآوازه کند.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: در نخستین گام برای ورزش شهرستان کلیبر در سال 1391 در شورای برنامه‌ریزی از ساخت خوابگاه ورزشکاران دفاع خواهیم کرد و در مراحل بعدی کلاس‌های آموزشی و داوری برگزار می‌کنیم.
وی همچنین خبر از واریز مبلغ 100 میلیون ریال کمک مالی به هیئت‌های ورزشی شهرستان داد و افزود: مرحله نخست کمک مالی به هیئت‌های ورزشی شهرستان کلیبر مبلغ 100 میلیون ریال واریز و تا پایان سال 90 نیز مساعدتی دیگر واریز خواهد شد و یک تخته تشک کشتی اهداء و برای ایجاد امکانات رشته ژیمناستیک نیز بررسی‌های لازم انجام خواهد شد و برای ورزش شهرستان کلیبر در نظر داریم تعداد هیئت‌های ورزشی را از 25 هیئت به 30 هیئت تا پایان سال 90 و سال 91 به 48 هیئت افزایش خواهد یافت.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی در ادامه سفر خود به شهرستان کلیبر از استادیوم ورزشی کلیبر، استخر سرپوشیده و سالن ورزشی کلیبر بازدید و همچنین از محل پیست سوارکاری در روستای صومعه منطقه قره‌قیه کلیبر بازدید کردند.
سیدمحمد شروین‌اسبقیان مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی در ادامه سفرهای شهرستانی خود در شهرستان‌های کلیبر و خداآفرین حضور یافت و ضمن دیدار با فرمانداران این شهرستان‌ها دستورات لازم را برای حل مشکلات و نیازهای ورزشی هیئت‌های ورزشی صادر کرد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول