اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش همدان:

97 درصد از مردم استان همدان باسواد هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: در حال حاضر 97 درصد از مردم این استان از سواد نسبی برخوردارند.

97 درصد از مردم استان همدان باسواد هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان عباس حسنی‌محتشم ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و هفته نهضت سواد آموزی اظهار کرد: یکی از اسناد مهم و تأثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در حوزه تعلیم و تربیت با عنوان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در 22 آذرماه سال جاری با حضور فرهیختگان و اهالی فرهنگ رونمایی شد.
وی افزود: مطالعات این سند و بررسی تطبیقی آن در سال‌های 67 و 68 صورت گرفته بود اما به دلیل کمبود منابع، امکانات، نیارهای جامعه و به دلیل عدم برخورداری از نیروی انسانی عالی اجرای این سند و تحول نظام آموزشی کشور در آن دوران امکان پذیر نشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: نظام آموزشی فعلی به دلیل اقتباس از الگوی کشورهای اروپایی و عدم تطبیق با موازین دینی پاسخگوی نیاز نونهالان، نوجوانان و جوانان این مرز و بوم نیست.
وی تأکید کرد: ارائه الگو و مدلی از فرهنگ تربیتی دینی در چارچوب اسلام که مورد تأیید پیامبر و ائمه اطهار است در این سند مدنظر قرار گرفته و ارائه این الگو تنها در داخل کشور منحصر نیست.
حسنی محتشم گفت: تعلیم و تربیت مهارت‌های اساسی زندگی، افزایش مسئولیت پذیری، نشان دادن نقشه راه به مربیان و برطرف کردن دغدغه اولیا نسبت به آینده و شغل فرزندان خود در نظام نوین آموزش و پرورش تعریف شده است.
وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش 130 راه کار به منظور فعالیت‌های مکمل و آرامش‌بخشی به مربیان ارائه شده است، تصریح کرد: رابطه انسان با خود، خدا شناسی، معرفت شناسی و تجلی رفتار درست افراد به‌عنوان مؤلفه‌های برجستگی شخصیتی در این سند تعریف شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: در سال تحصیلی آینده به صورت رسمی نظام 3-3-6 در مدارس استان آغاز می‌شود به این معنا که یک پایه تحصیلی در دوره ابتدایی اضافه و در سال‌های 91 و 92 مقطع اول راهنمایی حذف خواهد شد.
وی با اشاره به کاهش 17 درصدی نرخ افت تحصیلی در مقطع اول راهنمایی خاطرنشان کرد: برخی از خانواده‌ها پس از پایان دوره ابتدایی به دلیل مسائل قومی و قبیله‌ای و تأمین معیشت و رفاه به فرزندان خود اجازه ورود به مقطع راهنمایی را نداده و به همین دلیل شاهد کاهش نرخ تحصیلی در این مقطع هستیم لذا در همین راستا و به منظور ارتقای سطح سواد ابتدایی یک پایه به این مقطع از سال آینده اضافه خواهد شد.
حسنی‌محتشم همچنین افزود: مشکلاتی که برای تحقق این امر در استان وجود دارد کمتر از دو درصد است که تا پایان سال تحصیلی جاری موانع پیش‌رو برطرف خواهد شد.
وی با اشاره به هوشمندسازی مدارس در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: تمامی مدارس استان طی یک برنامه دو ساله باید هوشمند شود به این ترتیب که تمام کلاس‌ها به منظور دسترسی به شبکه اینترانت ملی و دریافت دستاوردها و یافته‌های علمی باید مجهز به دیتا پروژکتور، اسمارت برد، کیت هوشمند و رایانه شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در پایان سخنان خود با اشاره به هفته نهضت سوادآموزی و ریشه‌کنی مطلوب بی‌سوادی در استان افزود: با ادغام سازمان نهضت سواد آموزی و آموزش و پرورش امکانات و منابع بیشتری در راستای کاهش بی‌سوادی مهیا شده است چرا که در حال حاضر 97 درصد از مردم استان همدان از سطح سواد نسبی برخوردارند.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول