اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کاشان:

نهم دی روز تفکیک خودی از ناخودی است/در زمان پیامبر(ص) هم عده‌ای در ولایت‌پذیری رفوزه شدند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کاشان گفت: چنانکه در زمان پیامبر اکرم(ص) عده‌ای در ولایت‌پذیری رفوزه شدند، در فتنه 88 نیز برخی در این زمینه مردود شدند.

نهم دی روز تفکیک خودی از ناخودی است/در زمان پیامبر(ص) هم عده‌ای در ولایت‌پذیری رفوزه شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با گرامیداشت سالروز حماسه نهم دی اظهار کرد: ملت ما در این روز با بصیرتی که مقام معظم رهبری بارها به آن تأکید کرده بودند به صحنه آمد و با شناسایی دشمن و عواملش توانست با آنها مقابله کند.
وی نهم دی را روز تفکیک خودی از ناخودی نامید و افزود: در این روز ملت ایران کسانی را برای آمریکایی‌ها فرش قرمز پهن کرده بودند، سرجایشان نشاند.
امام جمعه موقت کاشان عنوان کرد: ملتی که با بصیرت و دشمن‌شناس باشد به طور یقین در چاه‌هایی که دشمن در سر راهش قرار می‌دهد نمی‌افتد همچنانکه ملت ایران توانست از فتنه 88 با خلق حماسه نهم دی سربند و موفق بیرون آید.  
خطیب این هفته نماز جمعه کاشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خروج نظامیان آمریکایی از عراق عنوان کرد: آمریکایی‌ها که نتوانستند این شادی‌ها را تحمل کنند با چراغ سبزی که به مزدوران خود همانند معاون رئیس جمهور عراق دادند شیرینی این موفقیت‌ها را به کام ملت عراق تلخ کردند.
اسماعیلی با انتقاد از طرح حضور 15 هزار نیروی آمریکایی در سفارت این کشور در عراق آن را یک طرح غیر‌منطقی دانست و هشدار داد: همچنان که این طرح نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها همواره دنبال مقاصد جاسوسی خود در منطقه هستند،‌ ملت و دولت عراق باید مراقب باشند گرچه به ظاهر نیروهای نظامی از این کشور خارج شدند اما در حقیقت آنها به وسیله عوامل و جیره‌خواران خود در آنجا حضور دارند.
وی با تقدیر از نیروهای اطلاعاتی و مسلح در دستگیری جاسوس آمریکا در ایران بیان کرد: این موفقیت پس از شناسایی و نشاندن هواپیمای بدون‌سرنشین ضربه مهلک دیگری بر پیکر آمریکا وارد آورد و نشان داد که نیروهای متعهد انقلاب همیشه دشمن را رصد کرده و توطئه‌هایش را خنثی می‌کنند.
اسماعیلی با تبریک میلاد حضرت مسیح(ع) پیروی حقیقی از آن حضرت توسط مدعیان پیروی از آن حضرت را خواستار شد و آشنایی با اندیشه‌ها و افکار مسیح(ع) را به داعیه‌داران پیروی از او توصیه کرد.
امام جمعه موقت کاشان همچنین میلاد امام محمد‌باقر(ع) را تبریک گفت و آشنایی به معارف این امام همام را خواستار شد.
وی در پایان با گرامیداشت سالگرد ورود آیت‌الله نمازی به کاشان عنوان کرد: برگزاری درس خارج فقه برای طلاب و روحانیون، برگزاری جلسات هفتگی برای اقشار مختلف، برپایی جلسات فقه سیاسی برای اساتید دانشگاه، برگزاری همایش‌های فصلی برای ائمه جماعات کاشان و آران و بیدگل، پیگیری برای حل مشکلات طلاب و روحانیون، دیدار هفتگی با خانواده‌های شهدا، پیگیری مسائل شهرستان در دیدار با مقامات و مسئولان کشور و پیگیری برای احداث مصلی بقیة‌الله اعظم کاشان برخی از اقدامات مؤثر سفیر ولایت در مدت حضورشان در شهرستان کاشان بوده است.
به گفته وی هماهنگی و برنامه‌ریزی برای دیدار مردم ولایت‌مدار کاشان با مقام معظم رهبری، اهتمام برای تبدیل شدن فرمانداری کاشان به فرمانداری ویژه و تلاش مؤثر برای استان شدن کاشان، پیگیری مسائل شهرستان از طریق مسئولان کاشان، برگزاری نشست‌های علمی با نخبگان، پیگیری برای حل مشکل کارگری شهرستان و پیگیری برای تشکیل دفتر مدیریت حوزه‌های علمیه در کاشان از برخی فعالیت‌های دیگر آیت‌الله نمازی در این چند سال بوده است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول