اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت:

بحث بصیرت مشمول سیاست‌زدگی نشود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: بحث بصیرت بسیار مهم است و نباید مشمول روزمر‌گی و سیاست‌زدگی شود.

بحث بصیرت مشمول سیاست‌زدگی نشود
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام سید علی میرابراهیمی ظهر امروز در جمع اساتید بسیجی مراکز آموزش عالی گیلان در سالن کنفرانس واحد رشت با اشاره به اینکه اساتید سردمداران بسیج هستند، اظهار داشت: حوادثی که در جریان انقلاب اسلامی و پس از آن برای ما پیش آمده، دقیقا عکس برگردانی از حوادث صدر اسلام است.
وی ادامه داد: بحث رهبری نظام، امت اسلامی و مراحلی که انقلاب اسلامی طی کرده است، مانند نمونه‌هایی از حوادث صدر اسلام هستند.
این مسئول با اشاره به اینکه در بحث بصیرت‌افزایی مسئولان به‌ویژه اساتید در دانشگاه‌ها باید کمال دقت و ظرافت را به خرج دهند، تصریح کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر اساس شواهد و مستندات تاریخ صدر اسلام است.
وی، حرف انقلاب را همان حرف اسلام دانست و گفت: روش ما برای اداره امت اسلامی نیز مانند روش پیامبر (ص) است یعنی همان روشی که برای کمال مکارم اخلاق در جامعه در پیش گرفته شده بود.
میرابراهیمی خاطرنشان کرد: در واقع با گام برداشتن در این راه همان مسائل و مشکلاتی که برای پیامبر (ص) و یارانش در صدر اسلام اتفاق افتاد برای امام خمینی (ره) و دیگر افراد انقلابی نیز اتفاق افتاده است.
وی، بروز مسایلی مانند صلح، جنگ، ریزش، رویش، تهدید، تحریم، تحریف و غیره را از جمله مسائل و مشکلاتی عنوان کرد که در صدر اسلام نیز به نحوی دیگر وجود داشته است.
 
*بحث بصیرت مشمول روزمره‌گی و سیاست‌زدگی نشود
 
این مسئول با بیان اینکه بحث بصیرت بسیار مهم است، تصریح کرد: این موضوع مهم نباید دچار روزمره‌گی و سیاست‌زدگی شود زیرا در این صورت از جایگاه اصلی خود دور می‌شود.
وی با اشاره به اینکه عمل نکردن صحیح و درست به برخی از مسائل مانند امر به معروف و نهی از منکر موجب ایجاد فاصله بین جایگاه آن و جامعه می‌شود، اذعان داشت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین فرایض نزد خداوند است که موجب حمایت از مسائل خانوادگی و اجتماعی می‌شود.
 
*اقدام به موقع از نشانه‌های بصیرت است
میرابراهیمی با تصریح بر اینکه گاهی تصمیم‌گیری‌های فوری در صدر اسلام مسیر آن را عوض می‌کرده است، یادآور شد: توجه به تصمیم‌گیری‌ها در لحظه‌ها بسیار ضرورت دارد زیرا اقدام به‌موقع از نشانه‌های بصیرت در افراد است.
وی با اشاره به جنگ صفین و ورود خوارج و تغییر سرنوشت جنگ به دست آنها، ابراز داشت: توطئه خوارج تاریخ را عوض کرد.
این مسئول، اینگونه موارد در جامعه امروزی را زیاد دانست و ابراز داشت: بر حسب حساسیت‌های زمانی دشمن در صدد رواج تخریب‌ها، تحریف‌ها و گمراه نمایی‌هاست.
وی، بحث وفاداری افراد به نظام و ولایت را یکی از مهم‌ترین مسائل امروز جامعه عنوان کرد و اذعان داشت: با الگو برداری از تاریخ صدر اسلام نباید راه را گم کرد.
 
*ایجاد جو بی‌اعتقادی نخبگان به ولایت ماموریت اصلی رسانه‌های غربی است

میرابراهیمی با بیان اینکه بیشترین هجمه و تبلیغات رسانه‌ای دشمن ضد اعتقاد نخبگان به اصل نظام در کشور است، خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلاتی که در صدر اسلام وجود داشته، امروز به نحو دیگری در جامعه از طرف دشمن به وضوح نمایان شده است.
وی با اشاره به ماموریت دستگاه‌های سخن پراکنی بیگانه، اظهار داشت: ایجاد جو بی‌اعتقادی نخبگان به ولایت ماموریت اصلی رسانه‌های غربی است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با تاکید بر اینکه اساتید بسیجی عاشق ولایت در اینگونه فضا باید گوش به فرمان رهبری باشند و درخواست و پیام رهبری را تبعیت کنند، متذکر شد: سلمان فارسی نزد ائمه اطهار (ع) بسیار محترم و گرامی بود زیرا ایشان فردی دوستدار علم، همدم مستضعفان و گوش به فرمان ولی خود بوده است.
وی، تبعیت از فرمایشات ولی فقیه را مورد تاکید همگان قرار داد.
 انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول