اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی:

ابعاد مختلف حماسه نهم دی موشکافی شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: ابعاد مختلف حماسه نهم دی و اهداف آن برای مردم تبیین و موشکافی شود.

ابعاد مختلف حماسه نهم دی موشکافی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی مصائبی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه وقف با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع) اظهار داشت: امام سجاد(ع) به عنوان محدثی دقیق و مستند بودند و تاریخ اسلام مدیون زمینه‌سازی‌ها و روشنگری‌های آن حضرت است.
وی افزود: بعد از واقعه کربلا امام سجاد و حضرت زینب (س) وظیفه تبیین حوادث و وقایع کربلا را بر عهده گرفتند و با خطابه‌ها و سخنرانی‌های متعدد توانستند جنایت‌ها و ستمگری‌های یزیدیان را به گوش همه مردم برسانند.
مصائبی در ادامه با تاکید بر اهمیت وقف و آثار آن در زندگی فردی و اجتماعی گفت: با انجام تبلیغات مناسب می‌توان نگاه مردم نسبت به موضوع وقف و افراد خیراندیش و واقف را تغییر داد و با شناسایی نیازهای روز جامعه موقوفات را به سمت آن نیازها سوق داد.
این مسئول با اشاره به نقش وقف در فقرزدایی از جامعه تصریح کرد: با نهادینه شدن فرهنگ وقف در جامعه می‌توان شاهد فقرزدایی از جامعه و کاهش فاصله طبقاتی شد که در این زمینه باید برنامه‌های مناسب فرهنگی اجرا شود.
وی نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه را مستلزم همکاری رسانه‌ها دانست و بیان کرد: اقدام رسانه‌ها در راستای تبیین اهداف وقف و اهمیت آن در استان آذربایجان غربی قابل تحسین است و در این زمینه باید بیش از پیش تلاش کرد.
مصائبی اضافه کرد: خبرنگاران امروز جانشین محدثان زمان گذشته هستند و به دلیل این نقش مهم و حیاتی باید در روشنگری و تغییر دیدگاه مردم نسبت به وقف ورود کنند.
وی در ادامه حماسه نهم دی را مورد اشاره قرار داد و گفت: رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و رخداد این حماسه عظیم مردمی نقش مهمی داشتند و می‌توان این حماسه را انقلابی دیگر در مقابل فتنه‌های داخلی و خارجی دانست که باید در کتب درسی دانش‌آموزان و دانش‌جویان گنجانده شود تا به نسل‌های آینده نیز انتقال یابد.
این مسئول با بیان اینکه عزت و سربلندی ایران امروز مدیون خون شهدا و اطاعت از ولایت و رهبری است، تصریح کرد: اهداف دشمنان از ایجاد فتنه‌ها در سال 88، چگونگی به وجود آمدن این فتنه‌ها، طراحان آن و چگونگی ایجاد حماسه عظیم نهم دی باید توسط رسانه‌ها برای همگان تبیین شود.
در ادامه این مراسم نمایشگاه دائمی اسناد وقف که شامل 60وقف‌نامه بود افتتاح شد و خبرنگاران حوزه وقف نیز تجلیل شدند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول