اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش جامعة المصطفی العالمیه:

نظام‌نامه تربیتی در جامعة المصطفی تدوین شد

خبرگزاری فارس: معاون آموزش جامعة المصطفی العالمیه از تدوین نظام‌نامه تربیتی در جامعة المصطفی خبر داد و گفت: چند سالی بر روی تدوین نظام تربیتی کار شده است.

نظام‌نامه تربیتی در جامعة المصطفی تدوین شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام محمد جواد زارعان در دومین روز از کارگاه آموزشی ـ توجیهی معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حوزه علمیه اظهار داشت: این مجموعه در داخل و خارج کشور فعالیت دارد که بیشتر برای طلاب خارجی است و در آن حدود 20 هزار طلبه با 120 ملیت مشغول به تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه جامعة المصطفی در کشورهای دیگر هم نمایندگی دارد، خاطرنشان کرد: این نهاد در 70 کشور نمایندگی دارد که در شکل‌های مختلف فعالیت می‌کنند و بعضا مراکز در حد دانشگاه و در مجموعه‌هایی هم محدودتر هستند. 
زارعان ادامه داد: 2 هزار و 500 استاد در راستای دانش افزایی به طلاب خارجی فعالیت می‌کنند.
معاون آموزش جامعة المصطفی العالمیه اظهار داشت: از دو سه سال قبل بحث ارتباط با ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه مطرح شد و به حسب اینکه ماموریت جامعة المصطفی طلاب خارجی است تفاوت با مراکز حوزوی دیگر دارد.
وی افزود: با توجه به این موضوع این ارتباط به نوعی کم بود ولی با توجه به اینکه نمی‌خواستیم ارتباط قطع شود اقداماتی صورت گرفت.
زارعان تصریح کرد: در جامعة المصطفی بحث‌های فرهنگی تربیتی مطرح است و اقداماتی نیز انجام شده است.
معاون آموزش جامعة المصطفی العالمیه در خصوص برگزاری المپیادها گفت: المپیاد‌های ورزشی یکی از ظرفیت‌ها است که هر ساله با هدف حفظ نشاط طلاب در جامعة المصطفی برگزار می‌شود و این مسابقات در شکل درختی خود به پایان می‌رسد.
وی به حافظان قرآن در جامعة المصطفی اشاره کرد و بیان داشت: بیش از 500 حافظ قرآن در بین طلاب خارجی وجود دارند. 
زارعان از تدوین نظام نامه تربیتی در جامعة المصطفی خبر داد و عنوان کرد: چند سالی بر روی تدوین نظام تربیتی کار شده است.
معاون آموزش جامعة المصطفی العالمیه تصریح کرد: این نظام‌نامه ساحت‌های مختلف مذهبی، تربیتی، مدیریتی و ... را به‌عنوان راهکاری برای طلبه ارائه داده و آموزش و پرورش هم می‌تواند از این نظام نامه استفاده کند.
وی از وجود نمایندگی این نهاد در شهرهای دیگر خبر داد و بیان کرد: نمایندگی‌های جامعة المصطفی در داخل کشور در چند شهر وجود دارد و ظرفیت‌هایی است که می‌توان از آنها استفاده کرد.
زارعان گفت: در زمینه توسعه علمی و بخش آموزش نکات قابل طرح و ارائه است و جامعة المصطفی به عنوان مرکز توسعه زبان فارسی فعالیت می‌کند.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول