اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان خواستار شد:

تدوین سند پژوهشی و بانک اطلاعات پژوهشگران خوزستان

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان خواستار تدوین سند نیازها و توانمندی‌های بخش پژوهش و نیز تهیه بانک اطلاعاتی از پژوهشگران و علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه تحقیق شد.

تدوین سند پژوهشی و بانک اطلاعات پژوهشگران خوزستان
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی شامگاه دوشنبه در آیین اختتامیه هفته پژوهش و فناوری از کارگروه پژوهش استان درخواست کرد سند پنجساله پژوهش را تدوین کند که در آن نیازهای خوزستان در این بخش مشخص باشد.
وی افزود: کارهای زیادی در بخش صنعت خوزستان بر زمین مانده و سوالات بسیاری در این حوزه وجود دارد که هنوز پاسخی به آنها داده نشده از این رو، کارگروه پژوهش باید با تدوین این برنامه، نیازهای بخش‌های مختلف به ویژه صنعت را پاسخ دهد.
نماینده عالی دولت در خوزستان بر حفظ سرمایه‌های استان و نیروی انسانی و استفاده از ظرفیت آن به عنوان بهترین منبع تاکید کرد و گفت: باید بستر را برای کارهای جدی تر فراهم و پژوهشگران جوان را به سمت انجام تحقیقات کاربردی و حل گره‌های صنایع در این بخش هدایت کنیم.
حجازی همچنین موضوع اعتبارات پژوهشی استان را یادآور شد و افزود: اعتبارات پژوهشی دستگاه‌های خوزستان که در گذشته یک میلیارد تومان بود امسال در مجموع به 13 میلیارد تومان افزایش یافته است.
وی با اشاره به پارک علم وفناوری خوزستان، وجود چنین مجموعه‌ای را به عنوان یک نیاز و ضرورت استان تلقی کرد و گفت: زمین پارک علم و فناوری تامین شده وباید تلاش کنیم تا سال 1391 به طور کامل احداث شده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
استاندار خوزستان همچنین بر تجهیز آزمایشگاه‌ها با همکاری صنایع و دانشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: بسیاری از مراکز ما فاقد امکانات لازم هستند و هنوز به آن حدی که نیاز پژوهشگران را تامین کند، نرسیده‌اند.
حجازی ادامه داد: باید دغدغه پژوهشگران از مسائل مالی و نیازهای مادی روزمره زندگی کم شود و برای حمایت از محققانی که می‌توانند موجب پیشرفت شوند، برنامه‌ داشته باشیم.
وی تصریح کرد: حل مشکلات و نیازهای رفاهی پژوهشگران می‌تواند منجر به این شود که محققان با فراغ بال و تمرکز بیشتر به کار پژوهشی خود ادامه دهند.
نماینده عالی دولت در استان خوزستان بر تجاری سازی ایده‌ها تا مرحله تولید تاکید کرد و گفت: باید کارهایی که توسط پژوهشگران به نتیجه می‌رسد به تولید و چرخه صنعت برسانیم و این دو بخش را به هم متصل و نیازهای آنها را برطرف کنیم.
حجازی خاطرنشان کرد: استعدادهای جوانان ما در خوزستان در آن حد است که می‌توان اهداف مقام معظم رهبری درباره رسیدن به قله‌های برتر علمی در منطقه را به خوبی محقق کرد و با وجود این جوانان پژوهشگر با انگیزه، دستیابی به اهداف سند چشم انداز علمی نظام مقدس جمهوری اسلامی نه تنها در منطقه که در سطح جهان دور از انتظار نخواهد بود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول