اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی:

طرح توسعه اورژانس اجتماعی کشور تدوین شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: طرح توسعه اورژانس اجتماعی کشور تدوین شده و مراحل نهایی آن به پایان رسیده است.

طرح توسعه اورژانس اجتماعی کشور تدوین شد
حبیب‌الله مسعودی‌فرید در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندر انزلی بر تقویت سازمان‌های مردم نهاد در بحث آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و اظهار داشت: منابع مالی بیشتری باید در اختیار سازمان‌های ذی‌ربط قرار گیرد تا بتوانند فعالیت‌های خود را انجام دهند.
وی از تدوین پروژه توسعه اورژانس اجتماعی و نهایی شدن مراحل آن خبر داد و افزود: امیدواریم بتوانیم تصویب‌نامه این پروژه را از هیئت وزیران بگیریم و توسعه اورژانس اجتماعی خط 123، مرکز مداخله و بقیه قسمت‌ها را انجام دهیم.
مسعودی‌فرید به بحث دختران فراری از خانه اشاره کرد و گفت: برای دختران فراری یک زمان طلایی وجود دارد و این اتفاق می‌افتد و بهترین کار این است که اتفاق نیفتد.

* 90 درصد فرار از منزل به دلیل مشکلات خانوادگی است

مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی دلیل بیش از 90 درصد فرار از خانه را مشکلات خانوادگی عنوان کرد و ابراز داشت: مشکلات خانوادگی تنها منحصر به پدر و مادر نمی‌شود و گاهی کودک نیز مشکل دارد و یاد نگرفته است با محیط تنش‌زا چگونه کنار بیاید.
وی با اشاره به اینکه در بسیاری از مواقع به دلیل مشکلات کم اهمیت فرار از منزل صورت می‌گیرد، تصریح کرد: دو دلیل برای فرار از منزل وجود دارد که در آسیب‌های اجتماعی «فرار از» و «فرار به» نامیده می‌شود.
مسعودی‌فرید شرایط پر تنشی که موجب فرار فرزندان از منزل می‌شود را بی‌توجهی پدر و مادر نسبت به آنها دانست و خاطرنشان کرد: فرزندان محبت را در جای دیگر جستجو کرده و به دلیل شرایط نامساعدی که در خانواده وجود دارد، از خانواده فرار می‌کنند.
مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه فرزندان به عاقبت فرار از منزل فکر نمی‌کنند و فریب ظواهر را می‌خورند، بیان داشت: در حال حاضر 30 خانه سلامت در بحث فرار از منزل در کشور دایر است.
وی تعداد پذیرش شدگان خانه‌های سلامت در سال گذشته را یک‌هزار نفر اعلام کرد و یادآور شد: رویکرد سازمان بهزیستی خانواده‌محور است و خانواده‌ها باید این پذیرش را داشته باشند و فرزندان را ببخشند.
مسعودی‌فرید با تاکید براینکه «نه» گفتن نیاز به مهارت دارد، اذعان داشت: پیگیری‌های بعدی برای بچه‌های فرار رویکرد بهزیستی است و باید تلاش کنیم با آموزش به خانواده‌ها ورودی به اورژانس آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد.
مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی به برنامه‌های این سازمان در آموزش مهارت‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: تفکر نقاد و فعال در این زمینه بسیار مهم و تاثیرگذار است.

* اختصاص 12 میلیارد تومان به دفتر آسیب‌های اجتماعی بهزیستی

وی آموزش پیش از ازدواج را از جمله برنامه‌هایی برشمرد که چند سال است در سازمان بهزیستی انجام می‌شود و تصریح کرد: امسال 12 میلیارد تومان اعتبار دفتر آسیب‌های اجتماعی است.
مسعودی‌فرید با بیان اینکه این اعتبار حجم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند خشونت، کودک آزاری، همسر آزاری، زنان ویژه و دختران فراری را در بر می‌گیرد، اظهار داشت: اگر به توسعه متوازن معتقدیم باید به آن التزام عملی داشته باشیم و برای این امر پشتوانه قانونی ایجاد کنیم.

* لایحه آسیب‌های اجتماعی کودکان در مجلس بررسی می‌شود

مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی به لایحه آسیب‌های اجتماعی کودکان که توسط قوه قضائیه پیشنهاد شده و هیئت دولت آن را تایید کرده است، اشاره کرد و ابراز داشت: این لایحه برخورد با موضوع‌هایی که موجب آسیب و سوء استفاده از کودک مانند به‌کارگیری کودکان و ضرب‌وشتم آنها می‌شود را در بر می‌گیرد ضمن اینکه قسمتی از آن مربوط به اورژانس اجتماعی است.
وی با تاکید براینکه در آسیب‌های اجتماعی باید سریع اقدام شود، خاطرنشان کرد: جوامع در حال تغییرند به‌ویژه اینکه در بحث ارتباطات و اطلاعات، جامعه جهانی مطرح است.
به گفته مسعودی‌فرید، بسیاری از مشکلات امروز ناشی از راهکارهای دیروز است و جامعه به طرف خانواده هسته‌ای آمده است.
مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به آسیب‌های نوپدید، یادآور شد: خانواده در گذشته نقش بیشتری در تربیت فرزندان ایفا می‌کرد و بسیاری از مهارت‌ها در خانواده اتفاق می‌افتاد.
وی نقش زن و شوهر در خانواده را تاثیرگذار خواند و گفت: زن و شوهر پس از ازدواج یکسری مسئولیت‌ها، فعالیت‌ها و دیدگاه‌های جدیدی در زندگی مشترک پیدا می‌کنند که در گذشته نداشتند.
مسعودی‌فرید مسئولیت جامعه‌پذیری فرزندان را از وظایف زن و شوهر دانست و تصریح کرد: خانواده‌ها باید فرزندان را آماده کنند که نقش‌های اجتماعی را چگونه انجام دهند.
مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی اعتیاد به رایانه را از دیگر آسیب‌های اجتماعی معرفی کرد و بیان داشت: در بحث رایانه و اینترنت، اعتیاد به رایانه مطرح است و در حال حاضر مرکز بازپروری اعتیاد به اینترنت در کشورها ایجاد شده و برای آن شاخص مطرح کرده‌اند.
وی بر آگاهی دادن به مردم و خانواده‌ها تاکید کرد و اذعان داشت: مودت و ارتباط همسرانه در خانواده بسیار موثر است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول