اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خبر داد:

پرداخت 50 درصد باقیمانده جوایز صادراتی تا چند روز آینده

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران درباره 50 درصد باقیمانده جوایز صادراتی صادرکنندگان از قول وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: اعتبارات جایزه‌های صادراتی صادرکنندگان تا چهار روز آینده پرداخت می‌شود.

پرداخت 50 درصد باقیمانده جوایز صادراتی تا چند روز آینده
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مرتضی هاشم‌پور در نشست شورای مبادلات مرزی مازندران که با ریاست استاندار برگزار شد، عملکرد شرکت‌های تعاونی مرزنشینان استان مازندران را تشریح کرد.
وی با اعلام اینکه در کمیته بررسی عملکرد شرکت‌های تعاونی مرزنشینان، نماینده سازمان صنعت و معدن، نماینده استانداری، اتحادیه مرزنشینان و نماینده‌ای از اداره کار و تعاون استان حضور داشتند، بیان داشت: سهمیه ارزی تخصیص ‌یافته شش ماه نخست امسال برای شرکت‌های تعاونی مرزنشینان بیش از 24 میلیون دلار بوده که از این مبلغ 18 میلیون دلار توسط شرکت‌های تعاونی مرزنشینان جذب شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران با اشاره به اینکه تعاونی‌های محمودآباد و فریدونکنار بیشترین جذب را به خود اختصاص دادند، تصریح کرد: شرکت‌های تعاونی مرزنشینان شهرستان نکا و میاندرود نتوانستند سهمیه ارزی خود را جذب کنند.
وی سهمیه ابلاغی ارزی شرکت‌های تعاونی مرزنشینان را در سال گذشته 49 میلیون دلار اعلام کرد که شرکت‌های تعاونی استان موفق به جذب 25 میلیون دلار شدند.
هاشم‌پور اضافه کرد: از 19 تعاونی مرزنشینان استان مازندران 12 تعاونی فعال، سه تعاونی نیمه فعال و چهار تعاونی نیز غیر فعال هستند.
این مسئول آمار صادرات شرکت‌های تعاونی مرزنشینان مازندران را در 9 ماه سال‌ جاری کمتر از 9.5 میلیون دلار اعلام کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران آشنا نبودن مدیران شرکت‌ها به قانون تجارت خارجی، چندگونه عمل‌کردن ممیزهای مالیاتی، استفاده ‌نکردن از مشاوران مالیاتی، پراکندگی سرمایه و نیروی انسانی و همچنین وجود دو اتحادیه در استان را از مشکلات شرکت‌های تعاونی مرزنشینان در استان برشمرد و گفت: این مسئله منجر به کاهش صادرات از سوی این شرکت‌ها شده است.
وی با ارائه پیشنهادهایی درباره افزایش عملکرد شرکت‌های تعاونی، برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با تجارت خارجی، ادغام تعاونی‌های غیرفعال در تعاونی‌های فعال، الزام اعضای هیئت مدیره به داشتن مدرک تحصیلی مرتبط، ادغام دو اتحادیه مرزنشینان در مازندران، جایگزینی واردات برنج و طراحی نرم‌افزار ویژه حسابرسی تعاونی‌های مرزنشینان را به عنوان پیشنهادهای عملی برای افزایش عملکرد این شرکت‌ها از جمله صادرات برشمرد. 
 
* پرداخت جوایز صادراتی تا چند روز آینده
هاشم‌پور درباره جوایز صادراتی از قول وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه نیمی از جوایز صادراتی صادرکنندگان پرداخت شده است، اعلام کرد: بقیه جایزه‌های صادراتی صادر کنندگان در چهار  روز آینده پرداخت می‌شود.
به گزارش فارس، به گفته هاشم‌پور دولت تاکنون نیمی از اعتبارات جوایز صادراتی را پرداخت کرد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول