اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فیروزکوه خواستار شد:

برگزاری دوره‏های آموزشی برای مقابله مردم با حوادث

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: باید آموزش‏های لازم را از طریق برگزاری دوره‏ها و مانورهای آموزشی به مردم ارائه کرد تا آمادگی لازم برای مواجهه با حوادث در آنها ایجاد شود.

برگزاری دوره‏های آموزشی برای مقابله مردم با حوادث
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سعید افشارنادری در جلسه‏ای که با حضور مسئولان شهرستان فیروزکوه و با محوریت مدیریت بحران برگزار شد، اظهار کرد: در هر حادثه‏ای همیشه مردم جلوتر و سریع‏تر از نیروهای امدادی و نجاتی وارد عمل شده و عملیات لازم را آغاز می‏کنند.
وی اضافه کرد: از این رو باید همین مردم را از طریق مختلف همچون برگزاری دوره‏ها و مانورهای آموزشی مختلف در مدارس، ادارات، دانشگاه‏ها و اماکن عمومی و آموزشی آموزش داد تا در آنها آمادگی لازم برای مواجهه با حوادث و مشکلات ایجاد شود.
فرماندار شهرستان فیروزکوه افزود: باید با نظارت و بازرسی‏های بیشتر و جدی‏تر بر ساخت و سازها بسترهای ایمن‏سازی و استحکام ساختمان‏ها را فراهم کنیم.
افشارنادری با بیان اینکه باید ساخت و سازهای غیرمجاز را متوقف کرد، افزود: نحوه احداث ساختمان‏ها باید توسط مهندسان و کارشناسان کنترل و در صورت لزوم پروانه‏های ساخت غیرمجاز باطل شود.
وی تاکید کرد: این اقدامات کمک می‏کند تا بناها ایمن‏تر و مستحکم‏تر برای حفاظت از جان افراد در برابر حوادث ساخته و به سبک‏های استاندارد با سازه‏های شهری مقا‏وم‏سازی شوند.
فرماندار شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: ما به دنبال رسیدن به نقطه‏های مطلوب هستیم تا ایمنی و آمادگی لازم را برای جامعه فراهم کنیم و میزان توانمندی دستگاه‏های متولی را بالا ببریم.
افشارنادری ادامه داد: باید با برگزاری مانورهای مختلف و حوادث نمادین، مدیریت، منابع و نحوه برخورد دستگاه‏های خود را برای مقابله با حوادث بسنجیم و کارایی خود را امکان‏سنجی و پیش‏بینی کنیم تا برای آینده تجربه‏ به دست آوریم.
وی اضافه کرد: 70 درصد از کشور ما بر روی گسل و مناطق زلزله‏خیز قرار دارد که 90 درصد از جمعیت ما در این مناطق زندگی می‏کنند.
فرماندار شهرستان فیروزکوه تاکید کرد: با وضع موجود باید برای افزایش آمادگی، آینده‏نگری و موقعیت‏سنجی خود اهتمام لازم را داشته باشیم و دستگاه‏های متولی باید کمبودهای دپوی تجهیزات را برطرف کنند.
افشارنادری تاکید کرد: عوامل دستگاه‏های اجرایی مختلفی همچون اداره راه و ترابری، هلال احمر، راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی و دستگاه‏های خدماتی دیگر در جاده‏‏ها حضور دارند.
وی تصریح کرد: این دستگاه‏ها باید در مواقع حساس و بروز حوادث هماهنگی‏های لازم را در بین خود برای مقابله با حوادث انجام داده و اطلاعات شفاف را در اختیار هم قرار دهند تا تصمیم‏گیری‏های صحیح گرفته شود.
فرماندار فیروزکوه، گفت: انجام این اقدامات کمک می‏کند تا همه دستگاه‏ها به اهداف مشترک خود که همان رفع خطرات و نواقص و ایجاد امنیت و خدمات امدادی و راهداری است، برسند.
افشارنادری اظهار کرد: در مواقع بحران و حوادث باید دستگاه‏ها و مدیران نهایت آرامش را داشته باشند.
وی یادآور شد: اگر مدیران دستگاه‏های اجرایی نتوانند خود را با آرامش و صبوری مدیریت کنند و بر خود مسلط باشند، نمی‏توانند کار زیرمجموعه خود را نیز مدیریت کنند و تصمیم درست بگیرند.
فرماندار فیروزکوه ادامه داد: مدیران باید خود را کنترل کرده و از عصبانیت، پرخاش و اهانت به نیروهای خود بپرهیزند تا کار خود را پیچیده‏تر و مشکل‏تر نکنند و شاهد حوادث ناگوار نباشند.
افشارنادری افزود: شرکت گاز باید سامانه‏ای هوشمند را در سطح شهرستان فیروزکوه پیاده و اجرا کند تا در مواقع حساس مانند زلزله، طوفان و ... به طور خودکار گاز قطع شود و میزان خسارت‏های ناشی از انفجار گاز بیشتر از حوادث طبیعی نباشد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین ادارات برق و آب هم باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند و پیش‏بینی‏های لازم را برای مقابله با خطرات و خسارات‏های ناشی از شکستن لوله‏ها و یا اتصالات برق انجام دهند.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول