اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی بیان کرد:

حضور گسترده کاندیداها برای ثبت‌نام در انتخابات/ تبلیغات زودرس بر خلاف دوره‌های قبلی کمتر است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود حضور کاندیداها در هنگام ثبت‌نام گسترده باشد، گفت: تبلیغات زودرس بر خلاف دوره‌های قبلی کمتر است.

حضور گسترده کاندیداها برای ثبت‌نام در انتخابات/ تبلیغات زودرس بر خلاف دوره‌های قبلی کمتر است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، پرویز آژیده ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت آغار ثبت‌نام از کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی از سوم دی صورت گرفت به تشریح برنامه‌های ستاد انتخابات آذربایجان شرقی پرداخت.
وی با اشاره به تمهیدات صورت گرفته در زمینه انتخابات اظهار کرد: ستاد انتخابات استان از چند ماه قبل آغاز به کار کرده و فرمانداران در این زمینه مسئولیت مستقیم دارند.
معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی از تشکیل شورای 30 نفره معتمدان خبر داد و گفت: معتمدان کار خود را از روز شنبه و همزمان با آغاز ثبت‌نام آغاز خواهند کرد و بخشی از این معتمدان نیز در زمینه نظارت و اجرا فعال خواهند بود.

کاندیداهای مجلس 10 روز ثبت‌نام خواهند کرد
آژیده اظهار کرد: پس از پایان ثبت‌نام 10 روز زمان بررسی صلاحیت کاندیداها است و بر اساس مستندات قانونی در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد شد و هیئت نظارتی شهرستانی به هیئت نظارتی استانی ارجاع داده شده و در نهایت به هیئت مرکزی کشور ارجاع داده می‌شود.
وی یادآور شد: افرادی که صلاحیت خود را از شورای نگهبان دریافت می‌کنند، می‌توانند تبلیغات را آغاز کنند که این تایید شورای نگهبان زمانبر بوده و تا اسفندماه به طول می‌کشد.
معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس تقویم انتخابات تبلیغات کاندیداها از چهارم اسفند ماه آغاز می‌شود و قبل از آن کاندیداها مجاز به تبلیغات نیستند.

فضایی آرام در استان و کشور حاکم است
آژیده اظهارکرد: میزان پایبندی کاندیداها به قانون و زمان مقرر انتخابات معیاری برای مردم است و کاندیداها با التزام به قانون معیار لازم برای مردم ارائه دهند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت التزام به قانون مردم خواهند توانست میزان تقید به قانون را از سوی کسانی که کاندیدای حضور در مجلس هستند، مشاهده کنند.
معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: شایعات مختلفی در زمینه نحوه حضور و تعداد ثبت‌نام کنندگان وجود دارد و لیست‌های متعددی در این زمینه ارائه می‌شود که ثابت شده نیست.
آژیده یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود حضور کاندیداها در هنگام ثبت‌نام گسترده باشد و توصیه به افراد دارای توانایی این  است که در انتخابات ثبت‌نام کنند.
وی یادآور شد: فضایی آرام در استان و کشور حاکم است و در این میان باید عنصر تبلیغات صحیح و پرهیز از تخریب نیز مورد توجه باشد.

تبلیغات زودرس برخلاف دوره‌های قبلی کمتر است
معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی گفت: در دوره حاضر برخلاف دوره‌های قبلی تبلیغات زودرس کمتر است و در حال حاضر نیز فردی به‌عنوان کاندیدای انتخابات تبلیغات نکرده است.
آژیده یادآور شد: در صورت مشاهده چنین وضعیتی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت اما در این زمینه ملاحظات مختلف نیز باید مورد توجه باشد.
وی تاکیدکرد: تفاوت میان شائبه تبلیغات و تبلیغات مستقیم نیز باید مورد توجه باشد و قضاوت صریح و قاطع در این زمینه صحیح نیست.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول