اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاورعالی کانون شوراهای اسلامی کار آذربایجان غربی:

مشکل کارگران نبود شوراهای اسلامی کار است

خبرگزاری فارس: نبود امنیت شغلی و شوراهای اسلامی کار در واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل اصلی کارگران در حال حاضر است.

مشکل کارگران نبود شوراهای اسلامی کار است
فرامرز نقش‌افکن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: اکثر کارگران آذربایجان غربی با قراردادهای موقت کار مشغول به کار هستند و تمدید نشدن قراردادها به یک معضل کارگری تبدیل شده است.
وی با اشاره به کاهش 85 درصدی شوراهای اسلامی کار در واحدهای تولیدی و صنعتی استان آذربایجان غربی، افزود: در طول سال‌های 84 و 85 بیش از 54 شورای اسلامی کار در استان وجود داشت که در حال حاضر به 11 شورا کاهش یافته است.
این مسئول به جایگاه شوراهای اسلامی کار در قانون کار پرداخت و گفت: شوراهای اسلامی کار در واحدهای تولیدی و صنعتی به عنوان بازوان قوی مدیران و کارگران به شمار می‌روند و این نهاد مقدس کارگری در توازن روابط کار نقش بسزایی را ایفا کرده است.
وی تصریح کرد: در واحدهایی که شورای اسلامی کار وجود دارد مشکل کارگری و کارفرمایی به حد صفر رسیده است در صورتی که شوراها تقویت شوند دیگر حقوق کارگران تضعیف نمی‌شود.
نقش‌افکن گفت: کارگران بدون شوراهای اسلامی کار قادر به پیگیری مطالبات صنفی خود نیستند.
وی اظهار داشت: شوراها پل ارتباطی مدیران و کارگران هستند و در چهارچوب قانون از حقوق کارگران دفاع می‌کنند.
این مقام کارگری از مسئولان وزارت کار خواست نسبت به برگزاری انتخابات در واحدهای تولیدی و صنعتی و خدماتی دارای حائز شرایط  اقدام کنند و مدت مدیدی است مسئولان اداره کار آذربایجان غربی به انحای مختلف از برگزاری انتخابات شوراها طفره رفته و به جای آن مجمع عالی نماینده کارگران تشکیل می‌دهند که کارگران واحدها به این مقوله اعتراض شدید دارند.
وی اظهار داشت: برخی از نمایندگان مجمع عالی کارگران در استان فرمایشی انتخاب می‌شوند و در محاکم کارگری از جمله هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف قدرت چانه‌زنی ندارند و از مفاد قانون کار و قانون تامین اجتماعی بی‌اطلاع هستند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول