اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط تأمین اجتماعی صورت می‌پذیرد؛

ارائه راهکار حل مشکل کارگران کارخانه سامیکوی همدان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان تأمین اجتماعی مکلف شد ظرف یک ماه آینده راهکار حل مشکل کارگران کارخانه سامیکوی همدان را پیشنهاد دهد.

ارائه راهکار حل مشکل کارگران کارخانه سامیکوی همدان
سیدمحمدکاظم حجازی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در ارتباط با مطالبات کارگران کارخانه سامیکو در همدان اظهار کرد: این کارخانه با بیش از 300 کارگر نزدیک به 9 سال است که تعطیل شده و نزدیک به بیش از 170 کارگر آن بلاتکلیف مانده‌اند.
وی گفت: این کارگران بعد از تعطیلی کارخانه، از نظر مسائلی چون بیمه تأمین اجتماعی و بازنشستگی با مشکلات و معضلاتی مواجه شدند.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کارگران این کارخانه به خاطر حل مشکلات خود اعتراض و تجمعاتی داشتند به طوری که طی جلساتی با شخص رئیس جمهور خواستار حل این مشکل شدند که ایشان نیز دستور آن را صادر کردند. 
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا مکاتبات متعددی از سوی برخی مسئولان دست‌اندرکار به منظور حل مشکلات این افراد صورت گرفته است.
حجازی افزود: به همین منظور با حضور بنده، معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان، فرماندار همدان، استاندار همدان و جمعی از مسئولان وزارتخانه‌ کار، تعاون و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی در دفتر معاون اقتصادی معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد.
وی ادامه داد: در این جلسه پس از طرح سیر پیگیری‌های انجام شده ظرف سال‌های گذشته و استفساریه‌ای که در مجلس برای حل این نوع موارد به انجام رسانده مقرر شد ظرف یک ماه آینده سازمان تأمین اجتماعی راهکار حل مشکل این افراد را پیشنهاد دهد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: طی این جلسه قرار شد با تعامل مدیران استانی، موضوع از طریق معاونت اقتصادی معاون اول رئیس جمهور تعیین تکلیف شود.
وی در پایان سخنانش گفت: پس از اخذ مصوباتی که در سفرهای اخیر هیئت دولت به انجام رسیده در صورت به سرانجام رسیدن آن، این مدل می‌تواند برای حل و فصل مشکلات دیگر کارگران کارخانجات مشابه به کار گرفته شود تا شاهد رفع و رجوع مشکلات و مسائل پیش روی آنها باشیم. 
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول