اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل:

30 درصد کار اجرایی راه اصلی اردبیل امسال انجام شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل گفت: 30 درصد کار اجرایی پروژه راهسازی اردبیل ـ سرچم در هفت ماهه امسال انجام شده است.

30 درصد کار اجرایی راه اصلی اردبیل امسال انجام شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد کریم هدایتی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان اردبیل اظهار داشت: خوشحال هستیم که با تکمیل راه اصلی اردبیل ـ سرچم  وعده داده شده به مردم جامه عمل پوشیده و با یک نظارت و کنترل مستمر و مدیریت کیفی اجرای پروژه توانستیم این طرح عظیم را به بهره‌برداری برسانیم.
وی بیان داشت: این پروژه در ابتدای مسیر اجرای خود قرار بود به عنوان پروژه سربند ـ اردبیل و اتصال به فیروز‌آباد از حاشیه قزل‌اوزن به لوشان وصل شود که در دهه 60،‌ بیش از 60 کیلومتر از اجرای این محور عملیاتی شده بود.
این مسئول گفت: 48 کیلومتر مسیر اردبیل ـ لوشان در دهه 70 شکل اجرایی گرفت و به دنبال تغییرات انجام شده در محور آزاد راه تبریز ـ زنجان شکل و قالب اجرایی آن تغییر یافت.
هدایتی ادامه داد: از سال 78 اجرای 25 کیلومتر آن در دستور کار قرار گرفت و بعد از گذشت پنج سال بار دیگر از سال 83 تا 85 این پروژه با حضور سه پیمانکار در قسمت‌های مختلف شکل اجرایی یافته به گونه‌ای که قطعات دو، سه و چهار این پروژه به همت شرکت پیمانکار او‌یولی، قطعه یک توسط موسسه عاشورای سپاه و قطعه شش به طول 44 کیلومتر به شرکت جهاد  نصر حمزه از سمت سم واگذار شده است.
وی تصریح کرد: از سال 86 قسمت‌های مختلف اجرای این پروژه به شرکت راه‌سر واگذار شده و تا پایان سال 89 این شرکت توانسته است به صورت استانی انجام فعالیت کند.
این مسئول بیان داشت: از اواخر سال گذشته و ابتدای امسال اجرای پروژه به شرکت‌های پیمانکاری استان اردبیل تفویض شد به گونه‌ای که در سال جاری 30 درصد باقیمانده عملیات اجرایی این پروژه با تلاش‌های شبانه‌روزی شکل اجرای سریع و کیفی به خود گرفت.
وی خاطرنشان کرد: در پنج تا 10 درصد عملیات جدید در این مسیر با رعایت ملاحظات تغییراتی به وجود آمد و به همین دلیل اجرای این پروژه دو ماه با تعویق تحویل داده شد.
مدیرکل راه و ترابری استان کل عملیات خاکبرداری این پروژه را 11 میلیون متر مکعب و خاکریزی آن را بیش از3 میلیون و 200 متر مکعب اعلام کرد و گفت: ‌در این پروژه 9 دستگاه تونل،‌ سه دستگاه تونل مصنوعی، 13 دستگاه پل خاص بزرگ و همچنین 317 دستگاه پل کوچک زیر 10 متری اجرا شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این جلسه از همسر مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل، محمد کریم هدایتی مدیرکل راه و ترابری استان و دست‌اندرکاران شرکت‌های پیمانکاری و مهندسان مشاور باجلو، عاشورا، جهان نصر حمزه،‌ او‌یولی و برخی شرکت‌ها و مجموعه‌های پیمانکاری دخیل در این پروژه با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول