اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آرزوی اردبیلی‌ها تحقق می‌یابد؛

شمارش معکوس برای افتتاح راه اردبیل ـ سرچم

خبرگزاری فارس: شمارش معکوس برای افتتاح راه اصلی اردبیل ـ سرچم به عنوان آرزوی دیرین مردم اردبیل آغاز شده است.

شمارش معکوس برای افتتاح راه اردبیل ـ سرچم
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل صبح امروز در جریان بازدید خبرنگاران از محور اردبیل ـ سرچم اظهار داشت: برای افتتاح این مسیر 178 کیلومتری و افتتاح همزمان چند طرح عمرانی دیگر در اردبیل رئیس جمهور روزهای آینده به اردبیل سفر می‌کند.
سید حسین صابری اضافه کرد: برای تکمیل و احداث این پروژه تاکنون بیش از 140 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.
صابری یادآور شد: این جاده مهم و حساس پس از پشت سر گذاشتن مراحل اجرایی چند ساله چند روزی است که زیر ترافیک رفته و به صورت عادی رفت و آمد مردم و رانندگان در آن جریان دارد.
وی با اشاره به بازدید خبرنگاران از این جاده و مراحل تکمیل و آماده‌سازی این محور برای افتتاح رسمی، ابراز داشت: همه کارهای ضروری و تمهیدات مورد نیاز درست و دقیق اندیشیده شده و با همه پیچیدگی و موقعیت خاص صعب‌العبوری در این محور جاده اردبیل ـ سرچم آماده افتتاح رسمی است.
صابری گفت: این جاده با رعایت تمام اصول فنی و استانداردهای مورد نیاز اجرا شده و هم اکنون نیز به صورت غیر رسمی در حال بهره‌برداری از آن هستیم.
استاندار اردبیل طول این مسیر را 178 کیلومتر اعلام کرد و افزود: این جاده از طریق سرچم اردبیل به آزاد راه تبریز ـ زنجان متصل می‌کند.
وی به مزایای این راه اصلی اشاره کرد و بیان داشت: اجرایی شدن آن سبب کاهش بار ترافیکی محور اردبیل ـ سراب و همچنین اردبیل ـ آستارا می‌شود و در کنار آن صرفه‌جویی در مصرف سوخت و انرژی با کاهش طول مسیر را شاهد خواهیم بود.
این مسئول ارتقای شاخص‌های ایمنی و کاهش چشمگیر سوانح و تصادفات و بهره‌مندی بیشتر مردم منطقه به ویژه روستاها و شهرهای همجوار واقع در مسیر طرح شامل اردبیل ـ خلخال، گیوی ـ فیروز‌آباد، هشتجین و ‌ آغ‌کند را از امتیازات این محور مواصلاتی اعلام کرد.
صابری ادامه داد: راه‌اندازی این محور نقش مهمی در حفاظت منافع ملی و محیط زیست خواهد داشت و اقدام اساسی برای تکمیل شبکه جاده‌ای کشور خواهد بود که در توسعه روز‌افزون منطقه نیز مهم خواهد بود.
وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: جاده اردبیل ـ سرچم با همکاری خوب وزارت راه و شهرسازی و مدیرعامل ساخت و توسعه راه‌های کشور در چند سال اخیر با تزریق اعتبار مناسب تکمیل شده که این مسیر از جنوب شهر اردبیل آغاز و با اتصال به سرچم به آزاد راه تبریز ـ زنجان اتصال پیدا می‌کند.
استاندار اردبیل به کاهش دو ساعته مسیر اردبیل به مرکز کشور و دسترسی سریع و راحت مردم به پایتخت را یادآور شد و افزود: امیدواریم با چهار بانده شدن این محور بیشترین ترددها در این مسیر انجام شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این بازدید مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل نیز با اشاره به تلاش چند ساله پیمانکاران و عوامل راه و ترابری در تکمیل این پروژه گفت: بیش از 500 دستگاه ماشین‌‌آلات سبک و سنگین را در این محور به کار گرفتیم تا این راه اصلی به سرعت تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.
محمد کریم هدایتی افزود: با چهار خطه شدن این محور در سال‌های آینده که وزیر راه و شهرسازی در سفر خود وعده آن را داده است انتظار می‌رود یک سفر ایمن را در این محور شاهد و ناظر باشیم.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول