اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون تخصصی مهدویت فارس:

مهدویت، با رکن توحید مرتبط است

خبرگزاری فارس: مدیر کانون تخصصی مهدویت استان فارس گفت: مهدویت فقط یک محور اعتقادی نیست بلکه به طور مستقیم با رکن توحید ارتباط دارد.

مهدویت، با رکن توحید مرتبط است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام غلامرضا عبداللهی‌‌‌ در کارگاه آموزشی مهدویت که با حضور مدیران منتخب کانون‌های مساجد کشور در شیراز برگزار شد، اظهار داشت: جامعه ایده‌آل و مورد نظر خدا که در بشریت به دنبال ایجاد آن بوده و با ظهور حضرت مهدی (عج) ایجاد می‌شود، بهشتی بوده که بشر تاکنون به چشم خود ندیده و در زمان تمام انبیای الهی به آن وعده داده شده است.
مدیر کانون فرهنگی هنری آرمان‌شهر مهدوی شیراز ادامه داد: مسئله توحید شناسی و شرک شناسی در تمام مسائل زندگی قرار می‌گیرد و از نگاه دین ما مسئله مهدویت فقط یک محور اعتقادی نیست بلکه به طور مستقیم با رکن توحید ارتباط دارد.
وی با اشاره آیه 55 سوره نور خاطرنشان کرد: هدف تمام برنامه‌های مهدویت به کمال رساندن توحید و محو شرک در زمین بوده که خداوند در قرآن وعده داده است که در زمان ظهور منجی توحید کامل بر روی زمین حاکم می‌شود و تمام ائمه معصومین (ع) برای تحقق توحید ایفای نقش می‌کنند.
عبدالهی همچنین گفت: مسئله توجه به مذمت شرک این نیست که خدا ما را خلق کرده، باید اطاعت کنیم بلکه پروردگار به اطاعت ما نیازی ندارد و این به خاطر خود ما بوده، پس تنها راه زنده بودن توأم با خوشبختی اتخاذ راه توحیدی و رفع شرک است.
مدیر کانون تخصصی مهدویت استان فارس افزود: داشتن جامعه ایده‌آل، خوشبخت و احساس آرامش و رضایت با ذره‌ای شرک اتفاق نمی‌افتد، بنابراین کسانی که به دنبال ایجاد خوشبختی هستند نیاز است که شرک را از خود دور کنند.
وی لازمه خوشبختی جامعه بشری را توحیدی شدن و رفع شرک دانست و تصریح کرد: اگر قرآن کریم و ائمه معصومین (ع) در مورد توجه به مسئله توحید و شرک تأکید دارند، دلیل آن این بوده که این دو مقوله بر خوشبختی مردم اثر مستقیم دارد و در روایات ایمان آوردن به صورت توحید الله بیان شده است.
امام جماعت مسجد امام خامنه‌ای شیراز همچنین خاطرنشان کرد: تمام مدعیان اصلاح در تاریخ بشریت به این معتقدند که اصلاح میان مردم راهی به جز نزدیک کردن افکار آنان به یکدیگر ندارد اما به خاطر اینکه ساختار فکری آنان بر مبنای شرک بوده به نتیجه نرسیده‌اند.
به گزارش فارس، این کارگاه آموزشی از برنامه‌های طرح توسعه گردشگری دینی و فرهنگی کانون‌های مساجد کشور است که از سوی ستاد عالی و به میزبانی دبیرخانه کانون‌های مساجد استان فارس در شیراز در حال برگزاری است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول